Oglądasz wiadomości znalezione dla frazy: passata b5 variant 1 9 tdi

Passat tdi - service oli - Wawa

| Czy może wiecie gdzie w Warszawie można skasować service oil i nie
| zapłacić  masę kasy?
| Może to można samemu zrobić?

Google wysiadły?
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2014

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
----- ----- ---- -- ---- ----- ------
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!


wielkie dzięki, już skasowałem.
Pozdrufka
jajaceek
Passat B5 sedan 1.9 TDI

 » 

Ile za wymiane lozysk ?

Witam

autko - passat B5 po facelifting, rok prod 2002, 1.9 TDI variant
potrzebuje w nim wymienic lozyska w przednich i tylnych kolach - nie wiem
czy mnie nie "buja" na robociznie
ile taka robota jes warta - moze z rozgraniczeniem za przednie i za tylne
kolo
dodam ze mieszkam w Lublinie (pewnie taniej niz w Wawie :)) )

MAciej

Ile za wymiane lozysk ?

Witam

autko - passat B5 po facelifting, rok prod 2002, 1.9 TDI variant
potrzebuje w nim wymienic lozyska w przednich i tylnych kolach - nie wiem
czy mnie nie "buja" na robociznie
ile taka robota jes warta


Ze 200pln
Wojtek

Ile za wymiane lozysk ?

autko - passat B5 po facelifting, rok prod 2002, 1.9 TDI variant
potrzebuje w nim wymienic lozyska w przednich i tylnych kolach - nie wiem
czy mnie nie "buja" na robociznie
ile taka robota jes warta - moze z rozgraniczeniem za przednie i za tylne
kolo
dodam ze mieszkam w Lublinie (pewnie taniej niz w Wawie :)) )


w Gliwicach przod ok 80zl/strona, tyl nie wiem

 » 

Ile za wymiane lozysk ?


autko - passat B5 po facelifting, rok prod 2002, 1.9 TDI variant
potrzebuje w nim wymienic lozyska w przednich i tylnych kolach - nie wiem
czy mnie nie "buja" na robociznie
ile taka robota jes warta - moze z rozgraniczeniem za przednie i za tylne
kolo
dodam ze mieszkam w Lublinie (pewnie taniej niz w Wawie :)) )


Gdansk - 60 zl przod w moim MK IV

VW Passat - wlew oleju - dziwne dzwieki

Witam

uzytkuje VW Passat Variant B5 po facelifling'u rocznik 2002 1.9 TDI 130 koni
podczas pracy silnika po otwarciu korka wlewu oleju slychac dziwne dzwieki
wydobywajace sie z otworu wlewu oleju- wydaje mi sie ze wczesniej nic
takiego nie bylo
dzwiekom towarzyszy wydobywanie sie powietrza - nie dym ale powietrze pod
cisnieniem
auto nie stracilo mocy, przy gwaltownym dodaniu gazu wydobywa sie dym z rury
wydechowej - ciemny
oleju dolewam 0,8 na 10 000 km
czy to normalne ? szczegolnie interesuja mnie te dzwieki spod klawiatury -
nie sa slyszalne przy zamnietym wlewie oleju
bede b wdzieczny za wszeka pomoc

MAciej

VW Passat - wlew oleju - dziwne dzwieki

Witam

uzytkuje VW Passat Variant B5 po facelifling'u rocznik 2002 1.9 TDI 130
koni
podczas pracy silnika po otwarciu korka wlewu oleju slychac dziwne dzwieki
wydobywajace sie z otworu wlewu oleju- wydaje mi sie ze wczesniej nic
takiego nie bylo
dzwiekom towarzyszy wydobywanie sie powietrza - nie dym ale powietrze pod
cisnieniem


U mnie takie dźwięki pojawiły się po tym, jak zawory oberwały tłokami
wskutek rozjechania się rozrządu. Jakiś zawór przepuszcza. Dźwięk podobny do
uderzania palcem w mały murzyński (ups., "afroamerykański") bębenek. :)
Nie przejmuję się tym. Trochę już na tym jeżdżę i nie odczuwam jakichś
dolegliwości.

od 0 do 100km/h

To fakt, w żadnym innym aucie nie czułem takiej straty mocy na włączonej klimie jak w GDI. Nie wiem jaka jest strata %, ale czuć te uciekające konie.
Byczeks, Corsa jest nieco lżejszym autem i trudno ją dogonić zwłaszcza z włączoną klimą . Przelicz sobie stosunek mocy do masy i porównaj. 125KM w Cari to takie optimum do jazdy, ale nie do wyścigów, mimo to da się z niej sporo wycisnąć.
Z zwycięskich pojedynków mogę odnotować:
Passat B5 Variant TDI 130KM
Ford Coguar 2.0 131KM
Audi A3 TDI 110KM
Z porażek:
Seat Ibiza TDI 130KM
Focus 1.8i 125KM
Civic 1.6 V-tec 125KM
O innych nie piszę, bo 90 konne Golfy III nie mają najmniejszych szans, a 150 konne maszyny znikają mi za horyzontem

Ile najwięcej jechałeś samochodem lub motocyklem?



Możecie tu pisać jakiej największej prędkości na własne oczy byliście świadkiem...Ja pierwszy:
VW Passat B3 2.0 GT, automat, 150KM, zamknął licznik -> tzn 240km/h
VW Golf III Variant 1.8, 90KM, 210km/h (!)
VW Golf III Variant 1.9 TDi, 90KM, 190km/h na Autobahnie do Poczdamu
VW Passat B5 1.9 TDi, 110KM, 200km/h
VW Passat B5 1.9 TDi, 90KM, 190km/h
Daewoo Matiz kumpla (jechala jego starsza), 49KM, 142km/h

P.S. Chciałbym wycisnąc max z tej RS4 tak jak wyżej

Passek

Witam.

Od 6 miesiecy mam Passata B4 Variant 2.0 GL aftomat.
Przesiadłem się na niego z B5 Tdi 110 km więc jestem troche rozczarowany komfortem i wykonczeniem wnetrza.
Auto jest roszke nie dopracowane ale i tak barzo je lubie
W wyposazeniu zabrakło kompa, skóry, podgrzewanych siedzeń poza tym jest wszystko i to jest wielki plus
Pozdrawiam Milo

na BMW E36/E46 - Passat B5 Variant 1.9 TDI (AJM) 2000 rok

Cena w ogłoszeniu do negocjacji oczywiście:
http://www.najauto.pl/ogloszenie/439121/

Auto świeżo po opłatach: 2000zł
Ubezpieczenie z minicasco od kradzieży: 1000zł
Rozrząd, oleje, filtry, rolki, napiacze, uszczelka pod pokrywa zaworów i głowica, przegub, łozyska itd: 3000zł

Auto doinwestowane warte. Więcej info w ogłoszeniu.

Interesuje mnie zamiana lub sprzedaż auta.

Zamiana najchętniej na:
BMW E46 320
BMW E36 328 CABRIO
Autko musi być na "Pełnej Opcji", bynajmniej Klimatronic musi być

Inne propozycję rozważę

Czym jeździłeś/aś wcześniej ... ?

No ja tak bujnej historii nie mam - zaraz po tym jak zrobiłam prawko smigałam do LO 20km w jedna stronę fiatem 126p rocznik 1985 - niestety rdza go zjadła...
Później gościnnie ówczesny chłopak, a teraz mąż, pozwalał mi czasami zasiąść za kierownicą BMW (e36?) 318 - ładne autko było... ale tylko z daleka - miało małą przygodę i średnio poskładane było ;) BMW się sprzedało i po dołożeniu starczyło na forda fiestę mk4 1,4 benzyna, 1996r. A teraz śmigam golfem mk4, 1.9TDI, 90KM, variant, 1999r oraz moim lupiszonem

Oba ostatnie autka b. fajne. Tylko golfowi trochę mocy brakuje - zbieramy na Passata B5 po FL

jakie auto

mi sie co jakis czas zmieniaja "toto-lotkowe" marzenia, ale mysle ze i tak sa w miare rozsadne:
na pewno chcialbym zrobic swoje mk2 tak jak zawsze chcialem, czyli polerowane RSy, gleba, w srodku 2 Recaro obszyte jasną skórą, tak samo jak dół deski, góra czarna, polerowana klatka itp. Silnik z Orz Motorsport najlpepiej 2,1 G60, czyli ok 350KM, złożony na nowych częściach.
Do jazdy na codzien Passat B5 3B Variant TDi V6, czarny na lekkiej glebie i takich felgach FOTA (nie 19stki jak na fotkach, tylko 18stki, niestety Carlsson nie sprzedaje 17stek). Wnetrze czarna skora z bezowymi obszyciami (cale wnetrze w bezu troche niepraktyczne, tak samo jak wymarzona w kombi klatka, wiec musiałbym z tego zrezygnowac ). Wersja zimowa na takich kołach FOTA
I jakis wirusik tez by sie przydał

Passat 1.9TDI .. zamula..

Witam wczoraj zakupilem passata variant b5 1.9 tdi 130km AG5 AVF co powinienem wymienic po za rzeczami oczywistymii(filtrem paliwa, olejem itp)

I mam pytanko do posiadaczy tego cudenka czy cos jest z moim nie tak? Poniewaz przyspiesza slabo.. jak dam na 1/2 badz 3/4 gazu to przyspiesza lepiej niz na full, i ma czasem przeblyski ze dobrze idzie ale caly czas slabo przyspiesza.. Jechalem na autostradzie to v max na prostej 160km/h z gorki 170km/h doszedl.. I dziwi mnie to ponieważ przeciagal automat na 4 przy tych 160 i dopiero wrzucil na 5tke i nic nie przyspieszyl dalej te 160... W czym twki problem? Czy te Passaciki z automatem tak maja?

Pozdrawiam

Sprzedam VW Passat variant 1.9 TDI 130 KM 2003r

Witam
Mam do sprzedania VW passata kombi (variant) B5 z 2003 roku
samochód obecnie ma przejechane 178 000km
sprowadzony, zarejestrowany, od roku w kraju, ubezpieczony
rozrząd wymieniony przy 165 000km (faktura vat) ks.serwisowa.
wersja wyposażenia: highline plus chrom pakiet, sport pakiet
xenony,spryskiwacze reflektorów, 6-biegowa skrzynia, podgrzewane fotele, sensor deszczu, nowe letnie opony dunlopy sport 01,felgi alu 16", trójramienna kierownica, radio CD z dużym wyświetlaczem, komputer pokładowy, tempomat, wiele innych gadżetów.
Cena do negocjacji. Więcej info na privie.
Pozdrawiam

Passat Kombi '94 co to znaczy "Przejściówka" ?


Czego mogę się spodziewać po Passacie Kombi z roku '94 (lub nawet z końca
93 - bo wtedy już chyba robili B4) - jest on często nazywany modelem
przejściowym - jak z dostępnością i cenami części do tego modelu?


nazwa 'przejsciowka' w passatach ma to do siebie ze zmienia sie wraz
kolejnymi generacjami dostepnych na rynku modeli, w 95 przejsciowka byl
b3, potem b4 i tak jakos zostalo. niedlugo zapewne przejsciowka zostanie
model b5 ;)

z moich obserwacji wynika ze dostepnosc czesci do b4 jest na rynku
wtornym nieco mniejsza niz w przypadku b3, nie jest jednak tragicznie.
co wazne, w przypadku pierdol i drobnych czesci (plastiki, klapki,
uszczelki, klipsy, listwy, weze, obejmy, itp) nie warto jezdzic po
gieldach bo ich ceny w aso sa naprawde do zaakceptowania (przynajmniej w
jednym z aso w poznaniu). w przypadku innych marek zazwyczaj aso dyktuja
astronomiczne ceny. problem moze sie pojawic sie dopiero przy
wiekszych/wazniejszych elementach typu pompy, zawory, czy elementy
zawieszenia, ale i tu na szczescie dostepny jest caly wachlarz czesci
nieoryginalnych, poczawszy od silnika i jego osprzetu na blacharce
skonczywszy.

Zastanawiam się czy warto kupić model z 94 roku, czy kupić z 93 (B3) i mieć
spokojną głowę o dostępność części - pomóżcie proszę i doradźce!


ostatnio byla tu podobna dyskusja nad tym problemem i oczywiscie kazdy
chwalil to czym jezdzi ;). mialem w rodzinie dwa b4 (limo ABS/1.8/90KM i
variant 1Z/1.9TDI/90KM) i przekonalem sie, ze w przypadku b3/b4
niekoniecznie nowsze znaczy lepsze. z zadnym b4 nie bylo wiekszych
problemow, moze dlatego ze oba byly sprowadzone od 1 wlascicieli z
niemiec, a tu regularnie przegladane i serwisowane (jak jest z
egzemplarzami dostepnymi u nas wiadomo, warto zaplacic za dobre
ogledziny przed kupnem zeby nie wtopic). obecnie natomiast jezdze b3 i
jesli chodzi o komfort jazdy, kontakt z nawierzchnia i osiagi bije on na
glowe oba b4, ktore wydaja sie nie miec za wiele charakteru - jada,
skrecaja, hamuja, przyspieszaja, ale o wiekszej przyjemnosci z jazdy
mozna raczej zapomniec.
imho b4 to takie toczydlo, wolalbym raczej b3 z przyzwoitym silnikiem i
wieksza dostepnoscia czesci.

Czym jeździcie na codzień...

VW Passat B5 3B Variant 1.9 TDI w kolorze "Królewska Zieleń Metalic", jak zrobie zdjęcia to wrzuce

Najdłuższa droga...

kierowca Żyrowa-Spenge (Bielefeld) ok 800km - Passat B5 Variant TDi
a bez prawka robiłem krótkie trasy tylko

Kit do passat b5 variant

mam do sprzedania kita -60 do passata b5 tdi variant amory + sprezyny ceena to 200 zl

wiecej info pod 607 990 602 i nie piszcze mi wiadomosci na forum tylko dzwoncie

TeDeIk silver GL [adiadrian]

Witajcie koledzy posiadacze B4 chciałem wam oprzedstwic swojego paska 1.9 TDI Variant i poznac wasze opinie.

Dane passata:

Rok prod.: 1995
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Kolor: srebrny metalic
Wersja: GL

Wyposazenie:

- listwy i lusterka w kolorze nadwozia
- klimatyzacja manualna
- 2x Airbag
- ABS
- elek. szyby przód + domykanie z kluczyka
- elek. i podgrzewane lusterka
- halogeny
- centralny zamek + pilot
- wspomaganie i regulacja kierownicy
- fotele regulowane w dwóch płaszczyznach
- 2x podłokietnik, uchwyt na napoje
- lampki do czytania
- roleta, relingi dachowe
- 5x koła stalowe 15" oryginał VW
- hak Bosal
- lampy tył dymione

Zmieniłem/dokupiłem:

- przyciemnienie szyb z atestem
- alu najpierw 15" teraz 16" Borbet T
- opony zimowe
- Radio Sony X-PLOD CDX GT- 610U
- skrzynia Sony 1200W
- CB President Johny II + antena Willson
- boczne kierunki takie jak w B5 fl
- zawias FK
- żarówki Philips Blue Vision
- mieszek na lewarek oraz lewarek od Skody Fabii
- malnałem na czerwono zasiski i bębny farbą INPRON(odp. na wysokie temp)
- środek z wersji HIGHLAND
I foty...
ta robiona rok temu:



i aktualne:









pakiet wiosna:


zawieszenie FK Automotive


Borbet T 16" 2x7,5" i 2x9"

Passat B5 4Motion by TJ

Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić moje mowe VWozidełko. MkIII juz się wysłuzył a pozatym był za mały jak na teraźniejsze moje potrzeby wiec jego miejsce zaja Pasek

Volkswagen Passat Variant (B5) 2,5 TDI 4 Motion

Silnik: AFB (T6T)
Pojemność: 2496cm3
Moc: 150KM
Wersja: SPORTLINE
Rok produkcji: 1999 Model 2000

Wyposażenie:
- 5-stopniowy automat z tiptronic
- 1/2 FIS z MFA
- 4 x elektryczne szyby
- elektryczne lusterka + podgrzewane
- ABS
- EDL – elektroniczna blokada dyferencjału
- Wzmocnione sprężyny (podwozie sportowe)
- sportowe fotele Comfort z przodu
- skóra + alcantara
- podgrzewane siedzenia
- tempomat
- Climatronic
- klimatyzowany schowek
- wspomaganie kierownicy
- 8x poduszek powietrznych
- centralny zamek + alarm
- reg. wys. kierownicy
- sportowa kierownica

Modyfikacje
Jak na razie prawie nic nie ma głównie kosmetyka
- diody jako postojówki
- zaciski hamulcowe na czerwono
- rozbudowa audio o subwoofer Alpine i piec JBL

Plany
Co do planów to mam już pewien zamysł ale nie wiem jak to wyjdzie i będzie wyglądało m.in.
- tylne lampy z B5FL
- przednie reflektory w soczewki może ksenony oczywiście ze spryskiwaczami
- przyciemnienie tylnych szyb bo w kombiku to praktyczne rozwiązanie
- może grill bez znaczka z chromowanymi poprzeczkami
- chromowane ramki okien











Volkswagen Passat / Passat Varaint (B5)

Passat to chyba jedna z najbardziej popularnych limuzyn w Polsce i Europie. Konserwatywne, nigdy nie starzejące się kształty. Poukładany kokpit, w którym wszystko jest tam gdzie się tego spodziewamy. Solidne i dające satysfakcję jednostki napędowe, na czele z nieśmiertelnymi dieslami TDI. To wszystko sprawia, że auto bije rekordy popularności. B5 to generacja która weszła do produkcji w 1996 roku i była w sprzedaży obecna do 2005. Passat B5 był oparty w głównej mierze na Audi A4 (B5) które pojawiło się dwa lata wcześniej. Auto przeszło face-lifting w 2000 roku.

Passat B5




Passat Variant B5:




Passat B5.5 (przez niektórych traktowany jako kolejna generacja):



Passat Variant B5.5:






Passat W8 / W8 Variant B5.5:






źródło: NetCarShow

VW Passat B5 Variant

Oto mój dupowoz , ma TANIO jeździć z punktu A do B i nic więcej - z tego powodu żadnych fajerwerków w nim nie będzie

Passat 3B5 Variant
1.9 TDi 115ps - pompowtryski
W środku skóra czarna + alcantara , generalnie full wypas bez Navi

Zmiany :

- Xenon Hella (troche gej-look ale musze to przeboleć )
- Gwint KW var.1
- Alufelgi
- Radio Becker Traffic Pro z podswietleniem pod VW
- bedzie przednia listwa na zderzak wersja Japan

Seria sprowadzona z Włoch :


Pierwsze zakupy :



Na gwincie KW :


Przez moment stał na RH PD Rad 8x18 ale to jakies takie za wąskie jak dla mnie


Potem była opcja z Brabus Monoblock III 9.5x19 et35, ale ostatecznie poszedłem w 18'


Zdecydowałem się na powrót do RH PD Rad tyle ze 8.5/10x18 zaraz po zakupie :



Trzeba było trochę odświeżyć - polerka by Fabian


Oponki - Nankang 215/35 na przod i 225/35 na tył


Gotowe koła :



No i przymiarka na passka (na chwile bo pogoda kiepska) :





PLANY :
- oczywiście zglebić bardziej bo nie jest to co ma być
- moze wymiana kierownicy na 3 ramienną bądź Raid Silberpfeil
- montaz listwy japan/us
- grill bez znaczka na zmianę z seryjnym
- pewnie audio sie troche rozbuduje
- mniejsza tablica rej. na przod

BBS Le mans 8,5/10x19


Testy i porównania

Specjalnie dla Ciebie Dzisiaj Passat ogółem, a jutro TDi



Atuty Passata czwartej generacji, produkowanego przez okres dziewięciu lat, to przede wszystkim reprezentacyjny wygląd, bogata oferta wersji (silnikowych, wyposażeniowych), solidne wykończenie i funkcjonalność.



Nazwa Passat jest już ponad czterdzieści lat nieodłącznym elementem marki Volkswagen, podobnie jak z resztą Golf. Czwarta generacja Passata B5 (po faceliftingu w 2000 roku jako B6) była dla producenta z Wolfsburgu wielkim sukcesem. Udało mu się bowiem całkowicie zaskoczyć konkurencję zastępując postarzałego Passata trzeciej generacji, nowym, eleganckim, reprezentatywnym, przestronnym, solidnie wykonanym i oferującym sprawdzone turbodiesele modelem. W porównaniu z konkurencyjnym Fordem Mondeo, Oplem Vectra czy Renault Laguna, Passat wydawał się jakby o pół klasy większy. Choć za Passata trzeba było sporo zapłacić, sądząc po sprzedaży, klientom fakt ten raczej nie przeszkadzał. Na większe rozmiary Passata konkurencja po prostu nie mogła nie zareagować, jednak w wypadku największego rywala Forda Mondeo trwało to całe trzy lata.

Komfortowy i przestronny

Passat czwartej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych. Eleganckiemu sedanowi wreszcie udało się wyjść z odwiecznego cienia swego brata kombi. Wymiary zewnętrzne sedana to 4703 x 1746 x 1462 mm, a wymiary nieco krótszego kombi Variant to 4682 x 1746 x 1498 mm. Obie wersje dysponują stosunkowo dużą przestrzenią bagażową. W wypadku sedana pod tylną klapą jest wolnych 475 litrów, Variant natomiast ma do zagospodarowania dobrze dostępnych 495 litrów. Variant to rozwiązanie dla tych, którzy cenią w aucie zwłaszcza jego praktyczność. Za sprawą dość dużego rozstawu osi (2707 mm), jednym z największych atutów Passata jest przestronne i dobrze wyciszone wnętrze. Wygodne fotele zapewniają nieustanny komfort nawet podczas długich podróży. Znalezienie optymalnej pozycji nie miało by sprawiać większych problemów, fotel kierowcy umożliwia bowiem regulację wysokości, a koło kierownicy regulowane jest w dwu płaszczyznach. Prosta i funkcjonalna deska rozdzielcza, zaprojektowana w chłodnym niemieckim stylu, wygląda dobrze nawet po latach. W dodatku jej precyzyjne i bardzo solidne wykończenie eliminuje możliwość jakichkolwiek zgrzytów czy innych denerwujących dźwięków.



W roku 2000 Passata poddano lekkiemu restylingowi. Auto dostało chromowany grill, chromowane obramowanie szyb bocznych, nowe przednie lampy i okrągłe lampy tylne. To były ostateczne zmiany stylistyczne, wygląd auta nie zmienił się do 2005, kiedy B6, zastąpiła nowa generacja Passata.

W Passatach do 2002 stosowano aluminiowe przednie zawieszenie, któremu nasze rozbite drogi dają się mocno we znaki. W tyle znalazła się belka skrętna. Passat z założenia nie nadaje się zbytnio do agresywnej jazdy po krętych drogach, jego specjalnością są długie podróże. W tym wypadku zapewnia dobrą sterowność i niebywały komfort jazdy. Standardowo Passat ma napęd na przednie koła, dla zwolenników napędów 4x4 w ofercie Volkswagena od 1997 roku znajduje się wersja Syncro, a od roku 1999 wersja 4Motion z rozdziałem momentu obrotowego sprzęgłem Torsen.

Szeroka gama silników

Passat czwartej generacji oferował bardzo szeroką gamę wzdłużnie montowanych silników benzynowych i dieseli. Podstawowe ośmiozaworowe jednostki czterocylindrowe 1,6 (102 KM) i 2,0 (115 KM) były wprawdzie najdostępniejsze cenowo, jednak mało dynamiczne. Dalej w ofercie były bardziej elastyczne pięciozaworowe czterocylindrowce 1,8 20V (125 KM) oraz doładowywany 1,8 20V Turbo (150 KM), jak też widlasty silnik pięciocylindrowy VR5 (150 i 170 KM) i widlasty sześciocylindrowiec 2,8 (193 KM). Dla wymagających klientów w 2001 roku na rynku pojawił się topowy ośmiocylindrowiec 4,0 W8 (275 KM), który montowano do obu wersji nadwoziowych. Za sprawą wysokiej ceny nabywczej o te Passaty raczej trudno w autokomisach. Wśród silników benzynowych najlepiej prezentuje się 1,8 Turbo, oferując świetną dynamikę i przyzwoite zużycie paliwa. Passaty jednak najczęściej kojarzone są z turbodieslami. Passaty z oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi są najchętniej kupowane. Na początku w Passatach znaleźć można było czterocylindrowce 1,9 TDI o mocach 90 lub 110 KM (w drugim wypadku ze zmienną geometrią łopatek turbiny), od roku 1999 montowano nowy silnik 1,9 TDI PD (115 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa z pompowtryskiwaczami, który rok później zastąpiono wersjami o mocy 100 i 130 KM. Od 1999 roku Passata napędzał też silnik sześciocylindrowy 2,5 TDI, który z biegiem czasu oferowano w 150, 155, 163 oraz 180 konnych wersjach. Jeszcze przed zakończeniem produkcji tej generacji, pojawił się jeden nowy silnik, a mianowicie 2,0 TDI (140 KM). Silniki TDI z jednej strony wyznaczają się niezbyt wielką kulturą pracy, jednak z drugiej strony są one wielce elastyczne i mało palą (w granicach 6 l/100 km). W kombinacji ze zbiornikiem paliwa o pojemności 62 litrów auta te mogły przejechać nawet 1000 kilometrów przy jednym tankowaniu. Ze starszych roczników godne polecenia są zwłaszcza Passaty w wersji 110 konnej, w nowszych spisują się mocniejsze 130 konne silniki. Jeśli cena i zużycie paliwa nie gra dla nas wielkiej roli, idealnym rozwiązaniem będzie wersja 163 lub 180 konna. W Passatach napotkać można precyzyjną pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz czterostopniową skrzynię automatyczną (w wypadku starszych wersji) lub pięciostopniową skrzynię Tiptronic.

Częste usterki

Konstrukcyjnie piętą Achillesa wczesnych Passatów jeszcze aluminiowe zawieszenie przednie, które na polskich drogach dostaje nieźle w kość. Dlatego w zawieszeniu powstają często luzy, których naprawa może sporo kosztować. Dopiero w 2002 aluminiowe komponenty zastąpiono stalowymi. Jeśli chodzi o silniki TDI, to częstą usterką jest popsuty miernik zasysanego powietrza, silnik traci wtedy moc i zuzywa więcej paliwa. Drugą stosunkowo częstą usterką jest wada przetwornika ciśnienia turbosprężarki oraz zła geometria łopatek turbiny. Silniki benzynowe nie mają szczególnych wad, spotykane są jednak wadliwe cewki rozrusznika w wypadku pięciozaworowych silników 1,8 l.



Jednak w rankingu TÜV Report Passaty nie wypadają najlepiej. Dwu- do trzyletni Passat zajmuje 48. miejsce z 6,3% usterek. To wynik lekko ponad przeciętną, która w przypadku tych aut czyniła 6,6%. W cztero- do pięcioletnich Passatach wykryto 12,2% wad, co jest wynikiem poniżej przeciętnej, która w tej klasie aut wynosi 11,2%. Tak samo poniżej przeciętnej (17,2%) uplasowały się sześcio- do siedmioletnie Volkswageny z wynikiem 20,9% wykrytych usterek.

Najstarsze Passaty czwartej generacji można nabyć już za ok. 23 000 zł. Pięcioletnie auto kosztować nas będzie około 35 000 zł, a za najmłodsze modele przyjdzie nam zapłacić ponad 40 000 zł.

Plusy:

* dobry image
* reprezentatywny wygląd
* przestronne i solidnie wykonane wnętrze
* szeroka gama wersji silnikowych, oszczędne turbodiesle TDI
* dostępność napędu na cztery koła
* niezawodność
* komfortowe zawieszenie
* powolny spadek wartości

Minusy:

* wysokie ceny aut używanych
* niska kultura pracy turbodiesli
* atrakcyjny model dla złodziei
* Najczęściej spotykane usterki:
* Luzy w przednim aluminiowym zawieszeniu
* awaryjne mierniki zasysanego powietrza w silnikach TDI
* wady przetwornika ciśnienia turbosprężarki (TDI)
* zła geometria łopatek turbiny (TDI)
* wadliwe cewki rozrusznika w silniku 1,8 l 20V


Testy i porównania



Atuty Passata czwartej generacji, produkowanego przez okres dziewięciu lat, to przede wszystkim reprezentacyjny wygląd, bogata oferta wersji (silnikowych, wyposażeniowych), solidne wykończenie i funkcjonalność.



Nazwa Passat jest już ponad czterdzieści lat nieodłącznym elementem marki Volkswagen, podobnie jak z resztą Golf. Czwarta generacja Passata B5 (po faceliftingu w 2000 roku jako B6) była dla producenta z Wolfsburgu wielkim sukcesem. Udało mu się bowiem całkowicie zaskoczyć konkurencję zastępując postarzałego Passata trzeciej generacji, nowym, eleganckim, reprezentatywnym, przestronnym, solidnie wykonanym i oferującym sprawdzone turbodiesele modelem. W porównaniu z konkurencyjnym Fordem Mondeo, Oplem Vectra czy Renault Laguna, Passat wydawał się jakby o pół klasy większy. Choć za Passata trzeba było sporo zapłacić, sądząc po sprzedaży, klientom fakt ten raczej nie przeszkadzał. Na większe rozmiary Passata konkurencja po prostu nie mogła nie zareagować, jednak w wypadku największego rywala Forda Mondeo trwało to całe trzy lata.

Komfortowy i przestronny

Passat czwartej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych. Eleganckiemu sedanowi wreszcie udało się wyjść z odwiecznego cienia swego brata kombi. Wymiary zewnętrzne sedana to 4703 x 1746 x 1462 mm, a wymiary nieco krótszego kombi Variant to 4682 x 1746 x 1498 mm. Obie wersje dysponują stosunkowo dużą przestrzenią bagażową. W wypadku sedana pod tylną klapą jest wolnych 475 litrów, Variant natomiast ma do zagospodarowania dobrze dostępnych 495 litrów. Variant to rozwiązanie dla tych, którzy cenią w aucie zwłaszcza jego praktyczność. Za sprawą dość dużego rozstawu osi (2707 mm), jednym z największych atutów Passata jest przestronne i dobrze wyciszone wnętrze. Wygodne fotele zapewniają nieustanny komfort nawet podczas długich podróży. Znalezienie optymalnej pozycji nie miało by sprawiać większych problemów, fotel kierowcy umożliwia bowiem regulację wysokości, a koło kierownicy regulowane jest w dwu płaszczyznach. Prosta i funkcjonalna deska rozdzielcza, zaprojektowana w chłodnym niemieckim stylu, wygląda dobrze nawet po latach. W dodatku jej precyzyjne i bardzo solidne wykończenie eliminuje możliwość jakichkolwiek zgrzytów czy innych denerwujących dźwięków.



W roku 2000 Passata poddano lekkiemu restylingowi. Auto dostało chromowany grill, chromowane obramowanie szyb bocznych, nowe przednie lampy i okrągłe lampy tylne. To były ostateczne zmiany stylistyczne, wygląd auta nie zmienił się do 2005, kiedy B6, zastąpiła nowa generacja Passata.

W Passatach do 2002 stosowano aluminiowe przednie zawieszenie, któremu nasze rozbite drogi dają się mocno we znaki. W tyle znalazła się belka skrętna. Passat z założenia nie nadaje się zbytnio do agresywnej jazdy po krętych drogach, jego specjalnością są długie podróże. W tym wypadku zapewnia dobrą sterowność i niebywały komfort jazdy. Standardowo Passat ma napęd na przednie koła, dla zwolenników napędów 4x4 w ofercie Volkswagena od 1997 roku znajduje się wersja Syncro, a od roku 1999 wersja 4Motion z rozdziałem momentu obrotowego sprzęgłem Torsen.

Szeroka gama silników

Passat czwartej generacji oferował bardzo szeroką gamę wzdłużnie montowanych silników benzynowych i dieseli. Podstawowe ośmiozaworowe jednostki czterocylindrowe 1,6 (102 KM) i 2,0 (115 KM) były wprawdzie najdostępniejsze cenowo, jednak mało dynamiczne. Dalej w ofercie były bardziej elastyczne pięciozaworowe czterocylindrowce 1,8 20V (125 KM) oraz doładowywany 1,8 20V Turbo (150 KM), jak też widlasty silnik pięciocylindrowy VR5 (150 i 170 KM) i widlasty sześciocylindrowiec 2,8 (193 KM). Dla wymagających klientów w 2001 roku na rynku pojawił się topowy ośmiocylindrowiec 4,0 W8 (275 KM), który montowano do obu wersji nadwoziowych. Za sprawą wysokiej ceny nabywczej o te Passaty raczej trudno w autokomisach. Wśród silników benzynowych najlepiej prezentuje się 1,8 Turbo, oferując świetną dynamikę i przyzwoite zużycie paliwa. Passaty jednak najczęściej kojarzone są z turbodieslami. Passaty z oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi są najchętniej kupowane. Na początku w Passatach znaleźć można było czterocylindrowce 1,9 TDI o mocach 90 lub 110 KM (w drugim wypadku ze zmienną geometrią łopatek turbiny), od roku 1999 montowano nowy silnik 1,9 TDI PD (115 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa z pompowtryskiwaczami, który rok później zastąpiono wersjami o mocy 100 i 130 KM. Od 1999 roku Passata napędzał też silnik sześciocylindrowy 2,5 TDI, który z biegiem czasu oferowano w 150, 155, 163 oraz 180 konnych wersjach. Jeszcze przed zakończeniem produkcji tej generacji, pojawił się jeden nowy silnik, a mianowicie 2,0 TDI (140 KM). Silniki TDI z jednej strony wyznaczają się niezbyt wielką kulturą pracy, jednak z drugiej strony są one wielce elastyczne i mało palą (w granicach 6 l/100 km). W kombinacji ze zbiornikiem paliwa o pojemności 62 litrów auta te mogły przejechać nawet 1000 kilometrów przy jednym tankowaniu. Ze starszych roczników godne polecenia są zwłaszcza Passaty w wersji 110 konnej, w nowszych spisują się mocniejsze 130 konne silniki. Jeśli cena i zużycie paliwa nie gra dla nas wielkiej roli, idealnym rozwiązaniem będzie wersja 163 lub 180 konna. W Passatach napotkać można precyzyjną pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz czterostopniową skrzynię automatyczną (w wypadku starszych wersji) lub pięciostopniową skrzynię Tiptronic.

Częste usterki

Konstrukcyjnie piętą Achillesa wczesnych Passatów jeszcze aluminiowe zawieszenie przednie, które na polskich drogach dostaje nieźle w kość. Dlatego w zawieszeniu powstają często luzy, których naprawa może sporo kosztować. Dopiero w 2002 aluminiowe komponenty zastąpiono stalowymi. Jeśli chodzi o silniki TDI, to częstą usterką jest popsuty miernik zasysanego powietrza, silnik traci wtedy moc i zuzywa więcej paliwa. Drugą stosunkowo częstą usterką jest wada przetwornika ciśnienia turbosprężarki oraz zła geometria łopatek turbiny. Silniki benzynowe nie mają szczególnych wad, spotykane są jednak wadliwe cewki rozrusznika w wypadku pięciozaworowych silników 1,8 l.



Jednak w rankingu TÜV Report Passaty nie wypadają najlepiej. Dwu- do trzyletni Passat zajmuje 48. miejsce z 6,3% usterek. To wynik lekko ponad przeciętną, która w przypadku tych aut czyniła 6,6%. W cztero- do pięcioletnich Passatach wykryto 12,2% wad, co jest wynikiem poniżej przeciętnej, która w tej klasie aut wynosi 11,2%. Tak samo poniżej przeciętnej (17,2%) uplasowały się sześcio- do siedmioletnie Volkswageny z wynikiem 20,9% wykrytych usterek.

Najstarsze Passaty czwartej generacji można nabyć już za ok. 23 000 zł. Pięcioletnie auto kosztować nas będzie około 35 000 zł, a za najmłodsze modele przyjdzie nam zapłacić ponad 40 000 zł.

Plusy:

* dobry image
* reprezentatywny wygląd
* przestronne i solidnie wykonane wnętrze
* szeroka gama wersji silnikowych, oszczędne turbodiesle TDI
* dostępność napędu na cztery koła
* niezawodność
* komfortowe zawieszenie
* powolny spadek wartości

Minusy:

* wysokie ceny aut używanych
* niska kultura pracy turbodiesli
* atrakcyjny model dla złodziei
* Najczęściej spotykane usterki:
* Luzy w przednim aluminiowym zawieszeniu
* awaryjne mierniki zasysanego powietrza w silnikach TDI
* wady przetwornika ciśnienia turbosprężarki (TDI)
* zła geometria łopatek turbiny (TDI)
* wadliwe cewki rozrusznika w silniku 1,8 l 20V


Historia passata

B1 (1973-1981)
W 1973 roku zaprezentowano nowy model klasy średniej o oznaczeniu wewnętrznym typ 32, zastępując modele 411 i K70. Skonstruowany na tej samej platformie, co Audi 80 z 1972 roku, posiadał wzdłużnie umieszczone silniki napędzające koła przednie. Nadwozie było 2- i 4-drzwiowe typu sedan i 3- i 5-drzwiowe typu kombilimuzyna. Tak naprawdę, różnica polegała tylko na zastosowaniu dwóch różnych klap bagażnika, otwieranych z szybą lub bez. Długość auta wynosiła 4190 mm, czyli mniej, niż ma Golf piątej generacji. W 1974 pojawił się Variant, czyli kombi. Podstawowa wersja napędzana była silnikiem 1,3 l. o mocy 60 KM. Pozostałe jednostki to 1,6 l. i od 1977 roku diesel 1,6 l. (50 KM). W 1977 r. auto poddano faceliftingowi. Produkcję zakończono w 1980 roku.


B2 (1981-1987)
W październiku 1980 zaprezentowano nowy model Passata, typ 32B, kontynuujący linię stylistyczną poprzednika. Z oferty zniknęły sedany ze ściętym tyłem. W 1982 roku zaprezentowano silnik turbodiesla o mocy 70 KM i nowego sedana z nadwoziem trójbryłowym o nazwie Santana. Santanę kombi sprzedawano w Brazylii jako Quantum. Dodatkowo produkowali w wersji 3drzwiowej coupe. Pod nazwą Quantum nazwana była Santana produkowana w Niemczech na rynek USA. Charakteryzowała się bogatym wyposażeniem: wspomaganie kierownicy, elektryczne wszystkie 4 szyby, elektryczny szyberdach, tempomat, klimatyzacja, licznik w milach, welurowa tapicerka, zagłówki dla tylnych pasażerów, oświetlenie dla każdego pasażera, podświetlane lusterko przedniego pasażera, dłuższe zderzaki, lampy przednie i tylne typowe dla aut w USA z obrysami, blenda na kwadratową rejestracje, wzmocnienia strefy zgniotu w drzwiach. Dodatkowo skrzynia automatyczna. W 1984 r. wprowadzono silniki R4 1,8 l. i R5 2,0 l. W tym samym roku pojawił się pierwszy Passat z napędem na cztery koła oznaczony Syncro. Na rok modelowy 1985 przeprowadzono zmiany stylistyczne: szersze zderzaki, listwy i przednia atrapa, felgi 14".Dodano jednostkę R5 2226cm3 o oznaczeniu KX 115ps moment obr. 165nm/2500. W Październiku 1987 zaprzestano produkcji Santany w Europie, a rok później w lipcu, modelu oznaczanego jako B2. Jednak model Santana i jej bardziej luksusowa wersja Santana 3000, produkowane są nadal w chińskich zakładach Shanghai Volkswagen. Wyposaża się je w silnik R4 1,8 l.



Budowany na bazie pasata model Santana


B3 (1988-1993) / B4 (1993-1997)
Zaprezentowany w 1987 na rok modelowy 1988, nowy model, zwany B3 (oznaczenie wewnętrzne Typ 35i), miał nadwozie typu sedan lub kombi. Nowością było poprzeczne umieszczenie silnika. Podstawową jednostką był motor 1,6 l. (72 KM). Stosowano również silniki diesla z turbosprężarką i intercoolerem o pojemności 1,6 l (80 KM, silniki RA i SB). Rok po premierze do sprzedaży weszła wersja Syncro z silnikiem 1,8 l. G60, doładowany sprężarką typu G o mocy 160 KM i silnik diesla 1,9 l. o mocy 68 KM. W lutym 1989 r. wprowadzono do produkcji 16-zaworowy silnik o pojemności 2,0 l i mocy 136 KM, lub 8 zaworowy o mocy 115 KM. W roku 1990 jednostkę o pojemności 1,6 l. zastąpiono silnikiem 1,8 l. o mocy 75 KM. W 1991 r. pojawiła się wersja VR6 2,8 l. (174 KM).
W sierpniu 1993 roku model przeszedł facelifting, po którym zmienił oznaczenie na B4. Główne zmiany objęły pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. Silniki benzynowe występowały w pojemnościach 1,6l (AEK,AFT), 1,8l (AAM,ADZ), 2.0l (AEP,ADY,AGG,ABF,2E) i 2,8l (AAA). Turbodiesle 1,9 l. miały moc 75 (AAZ) i 90 (1Z) KM. W ostatnim roku produkcji (1997), zastosowano całkiem nowy silnik diesla 1,9 TDI (AFN)o mocy 110 KM, znany dobrze z następnej generacji Passata.
Ogólny zarys wersji wyposażenia: Passat był dostępny w trzech głównych wersjach: CL (podstawowa), GL (bardziej komfortowa) oraz GT (bardziej sportowa). Ponadto Volkswagen zdecydował się na wypuszczenie edycji specjalnych (trend, arriva, exclusive i in.) które różniły się dodatkowym wyposażeniem.
• CL: szkła kierunkowskazów w kolorze pomarańczowym, zderzaki oraz obudowy lusterek w kolorze czarnym, szyba przednia bez górnego paska przeciwsłonecznego, trójramienna kierownica (w wersji bez wspomagania kierownicy)
• GL/GT: szkła kierunkowskazów w kolorze szarym (po 1992 roku), dolna część zderzaków oraz obudowy lusterek polakierowane w kolorze nadwozia, przednie światła przeciwmgłowe, niebieski pasek przeciwsłoneczny w górnej części szyby przedniej, roleta bagażnika (variant)/przeciwsłoneczna roleta tylnej szyby (sedan), szerokie listwy drzwiowe (GT), głębokie fotele przednie (GT)
Wyposażenie dodatkowe: Do każdej z podstawowych wersji Passata istniała możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego. Były to między innymi: komputer pokładowy MFA; wspomaganie układu kierowniczego; elektrycznie regulowane/podgrzewane lusterka; podgrzewane fotele przednie; regulacja wygięcia lędźwiowego w fotelach przednich; regulacja pochylenia i wysokości tylnej kanapy; centralny zamek; klimatyzacja manualna/automatyczna (climatronic) lub thermotronic; dodatkowe wyposażenie audio; welurowe/skórzane tapicerki; szyberdach; elektrycznie opuszczane szyby boczne; hak ; dodatkowe kieszenie w drzwiach; regulowane pneumatycznie zawieszenie tylne i inne.
B3

B4


B5 (3B) (1996-2000) / B5 FL (3BG)(2000-2005)
W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model (oznaczenie wewnętrzne 3B) o bardzo ładnej stylistyce nadwozia. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6l (101 KM), 1,8l (125 KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (150/170 KM) i VR6 2,8l (193KM) oraz diesle: 1,9l (90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną i 115KM na pompowtryskiwaczach). Silnik o mocy 115KM występował w dwóch wariantach: AJM 115KM , 285Nm i ATJ 115KM , 310Nm. Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion.
W listopadzie 2000 roku pokazano zmodernizowaną wersje. Zmiany, jak zwykle to bywa, dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Zmieniono również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki wokół zegarów, podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym). Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6l (101 KM), 2,0l (115 KM oraz 130KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (170 KM), V6 2,8l (193 KM) oraz turbodiesle: 1,9l TDI (101, 130 KM obie jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0l TDI (136KM, równiez na pompowtryskiwaczach), V6 2,5l TDI (150 KM na pompie wtryskowej).
W połowie 2001 roku zaprezentowano Passata W8 (oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o pojemności 4,0l i mocy 275 KM. W połowie 2003 roku w silniku V6 2,5l TDI zwiększono moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180 KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w Chinach, na tamtejszy rynek, przez firmę Shanghai Volkswagen. Dostępne silniki to 1,8l T, 2,0l i VR6 2,8l. Do słabych punktów passata B5 należy zaliczyć mało odporne na Polskie warunki czterowahaczowe przednie zawieszenie i przepływomierz. W wersji po liftingu wrócono do zawieszenia ze stalowymi wahaczami. Plusem są na pewno silniki 1.9 TDi (ekonomia) i 1.8 T (dynamika), komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze w którym bez większych problemów może podróżować 5 dorosłych osób.
Oznaczenia diesli TDI:
TDI - srebrny napis: 90KM
TD srebrne, I czerwone: wersja b5 - 110KM; wersja b5FL - 100KM (jednostka na pompowtryskiwaczach)
T srebrne, DI czerwone: wersja b5 - 115KM; wersja b5FL - 130KM (jednostka na pompowtryskiwaczach)

Ciekawostka: w Golfie IV wersja z czerwonym napisem TDI posiada 150KM - ta sama jednostka co 130 konna tyle że wyposażona w większy intercooler, w passatach jednostka ta ( 1,9 TDI 150KM ) nie występuje.


B6 (2005-)
W salonie samochodowym w Genewie, w marcu 2005 roku zaprezentowano nowy model Passata (B6, oznaczenie wewnętrzne 3C). W sierpniu tego samego roku dołączyła wersja Variant. Passat zdobywa drugie miejsce w konkursie samochodu roku 2006. Passat B6, mając długość 4765 mm jest o ponad pół metra dłuższy niż jego pierwsza generacja z 1974 roku. Jest też jednym z najdłuższych aut w klasie średniej, zbliżając się do klasy wyższej-średniej. Na początek, na rynki europejskie przewidziano jednostki:
• 1,6 l. – 1598 cm3 o mocy 102 KM; skrzynia biegów M5
• 1,6 FSI – 1598 cm3 o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
• 2,0 FSI – 1984 cm3 o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(Tiptronic)
• 2,0 FSI Turbo – 1984 cm3 o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
• 3,2 FSI V6 - o mocy 250 KM; skrzytnia biegów M6/napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
• 1,9 TDI – 1896 cm3 o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5
• 2,0 TDI – 1968 cm3 o mocy 140 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
• 2,0 TDI – 1968 cm3 o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
Oprócz VW. planuje wprowadzenie wersji R36-3,6 FSI V6 o mocy 300 KM; W Ameryce Północnej, Passat dostępny jest z silnikami:
• 2,0 FSI Turbo o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
• 3,6 FSI V6 o mocy 280 KM; skrzynia biegów M6 (FWD/4 Motion)
dnia Pią 1:47, 15 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat



Passat B1 (1973-1981) typ 32/33



W 1973 roku zaprezentowano nowy model klasy średniej o oznaczeniu wewnętrznym typ 32, zastępując modele 411 i K70. Skonstruowany na tej samej platformie, co Audi 80 z 1972 roku, posiadał wzdłużnie umieszczone silniki napędzające koła przednie. Nadwozie było 2- i 4-drzwiowe typu sedan i 3- i 5-drzwiowe typu kombilimuzyna. Tak naprawdę, różnica polegała tylko na zastosowaniu dwóch różnych klap bagażnika, otwieranych z szybą lub bez. Długość auta wynosiła 4190 mm, czyli mniej, niż ma Golf piątej generacji. W 1974 pojawił się Variant, czyli kombi. Podstawowa wersja napędzana była silnikiem 1,3 l. o mocy 60 KM. Pozostałe jednostki to 1,6 l. i od 1977 roku diesel 1,6 l. (50 KM). W 1977 r. auto poddano faceliftingowi. Produkcję zakończono w 1980 roku.

Passat B2 (1981-1987) typ 32b



W październiku 1980 zaprezentowano nowy model Passata, typ 32B, kontynuujący linię stylistyczną poprzednika. Z oferty zniknęły sedany ze ściętym tyłem. W 1982 roku zaprezentowano silnik turbodiesla o mocy 70 KM i nowego sedana z nadwoziem trójbryłowym o nazwie Santana. Santanę kombi sprzedawano w Brazylii jako Quantum.Dodatkowo produkowali w wersji 3drzwiowej coupe. Pod nazwą Quantum nazwana była Santana produkowana w Niemczech na rynek USA. Charakteryzowała się bogatym wyposażeniem: wspomaganie kierownicy, elektryczne wszystkie 4 szyby, elektryczny szyberdach, tempomat, klimatyzacja, licznik w milach, welurowa tapicerka, zagłówki dla tylnych pasażerów, oświetlenie dla każdego pasażera, podświetlane lusterko przedniego pasażera, dłuższe zderzaki, lampy przednie i tylne typowe dla aut w USA z obrysami, blenda na kwadratową rejestracje, wzmocnienia strefy zgniotu w drzwiach. Dodatkowo skrzynia automatyczna. W 1984 r. wprowadzono silniki R4 1,8 l. i R5 2,0 l. W tym samym roku pojawił się pierwszy Passat z napędem na cztery koła oznaczony Syncro. Na rok modelowy 1985 przeprowadzono zmiany stylistyczne: szersze zderzaki, listwy i przednia atrapa, felgi 14".Dodano jednostkę R5 2226cm3 o oznaczeniu KX 115ps moment obr. 165nm/2500. W Październiku 1987 zaprzestano produkcji Santany w Europie, a rok później w lipcu, modelu oznaczanego jako B2. Jednak model Santana i jej bardziej luksusowa wersja Santana 3000, produkowane są nadal w chińskich zakładach Shanghai Volkswagen. Wyposaża się je w silnik R4 1,8 l.

Passat B3 (1988-1993) / B4 (1993-1997) typ 35i



Zaprezentowany w 1987 na rok modelowy 1988, nowy model, zwany B3 (oznaczenie wewnętrzne Typ 35i), miał nadwozie typu sedan lub kombi. Nowością było poprzeczne umieszczenie silnika. Podstawową jednostką był motor 1,6 l. (72 KM). Stosowano również silniki diesla z turbosprężarką i intercoolerem o pojemności 1,6 l (80 KM, silniki RA i SB). Rok po premierze do sprzedaży weszła wersja Syncro z silnikiem 1,8 l. G60, doładowany sprężarką typu G o mocy 160 KM i silnik diesla 1,9 l. o mocy 68 KM. W lutym 1989 r. wprowadzono do produkcji 16-zaworowy silnik o pojemności 2,0 l i mocy 136 KM, lub 8 zaworowy o mocy 115 KM. W roku 1990 jednostkę o pojemności 1,6 l. zastąpiono silnikiem 1,8 l. o mocy 75 KM. W 1991 r. pojawiła się wersja VR6 2,8 l. (174 KM).
W sierpniu 1993 roku model przeszedł facelifting, po którym zmienił oznaczenie na B4. Główne zmiany objęły pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. Silniki benzynowe występowały w pojemnościach 1,6l (AEK,AFT), 1,8l (AAM,ADZ), 2.0l (AEP,ADY,AGG,ABF,2E) i 2,8l (AAA). Turbodiesle 1,9 l. miały moc 75 (AAZ) i 90 (1Z) KM. W ostatnim roku produkcji (1997), zastosowano całkiem nowy silnik diesla 1,9 TDI (AFN)o mocy 110 KM, znany dobrze z następnej generacji Passata.
Ogólny zarys wersji wyposażenia: Passat był dostępny w trzech głównych wersjach: CL (podstawowa), GL (bardziej komfortowa) oraz GT (bardziej sportowa). Ponadto Volkswagen zdecydował się na wypuszczenie edycji specjalnych (trend, arriva, exclusive i in.) które różniły się dodatkowym wyposażeniem.

CL: szkła kierunkowskazów w kolorze pomarańczowym, zderzaki oraz obudowy lusterek w kolorze czarnym, szyba przednia bez górnego paska przeciwsłonecznego, trójramienna kierownica (w wersji bez wspomagania kierownicy)
GL/GT: szkła kierunkowskazów w kolorze szarym (po 1992 roku), dolna część zderzaków oraz obudowy lusterek polakierowane w kolorze nadwozia, przednie światła przeciwmgłowe, niebieski pasek przeciwsłoneczny w górnej części szyby przedniej, roleta bagażnika (variant)/przeciwsłoneczna roleta tylnej szyby (sedan), szerokie listwy drzwiowe (GT), głębokie fotele przednie (GT)
Wyposażenie dodatkowe: Do każdej z podstawowych wersji Passata istniała możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego. Były to między innymi: komputer pokładowy MFA; wspomaganie układu kierowniczego; elektrycznie regulowane/podgrzewane lusterka; podgrzewane fotele przednie; regulacja wygięcia lędźwiowego w fotelach przednich; regulacja pochylenia i wysokości tylnej kanapy; centralny zamek; klimatyzacja manualna/automatyczna (climatronic) lub thermotronic; dodatkowe wyposażenie audio; welurowe/skórzane tapicerki; szyberdach; elektrycznie opuszczane szyby boczne; hak ; dodatkowe kieszenie w drzwiach; regulowane pneumatycznie zawieszenie tylne i in.
Eksploatacja

Olej silnikowy: dobrać w zależności od stanu silnika i typu oleju który był używany wcześniej. Przy każdej wymianie należy wymienić filtr oleju.
Ilość oleju: 4 l (silniki benzynowe); 4,5 l (silniki diesla). Częstotliwość wymiany: 15000 km (silniki benzynowe); 7500 km (silniki diesla)
Olej skrzyni biegów (skrzynia manualna): nie wymienia się. Ilość: 2 l; Typ: SAE80 lub 75W 90
Olej skrzyni biegów (skrzynia automatyczna): wymiana co 60000 km lub 3 lata. Ilość: od 3 do 5,6 l (po odessaniu); Typ: ATF Dextron
Płyn hamulcowy: wymiana co 60000 km lub 2 lata. Ilość: 0,9 l; Typ: syntetyczny, DOT 3
Płyn układu wspomagania: nie wymienia się. Ilość: 0,9 l; Typ: ATF Dextron
Ciecz chłodząca: nie wymienia się. Ilość: 5,5 l; Typ: mieszanka wody i płynu chłodniczego G11 (50/50), do -35°C
Filtr powietrza: wymiana co 15000 km; Typ: suchy, papierowy
Filtr paliwa: wymiana co 20000 km
Pasek rozrządu: wymiana co 60000 km lub co 5 lat

Passat B5 (typ 3B) (1996-2000) / B5 FL (typ 3BG)(2000-2005)



W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model (oznaczenie wewnętrzne 3B) o bardzo ładnej stylistyce nadwozia. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6l (101 KM), 1,8l (125 KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (150/170 KM) i VR6 2,8l (193KM) oraz diesle: 1,9l (90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną i 115KM na pompowtryskiwaczach). Silnik o mocy 115KM występował w dwóch wariantach: AJM 115KM , 285Nm i ATJ 115KM , 310Nm. Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion.
W listopadzie 2000 roku pokazano zmodernizowaną wersje. Zmiany, jak zwykle to bywa, dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Zmieniono również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki wokół zegarów, podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym). Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6l (101 KM), 2,0l (115 KM oraz 130KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (170 KM), V6 2,8l (193 KM) oraz turbodiesle: 1,9l TDI (101, 130 KM obie jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0l TDI (136KM, równiez na pompowtryskiwaczach), V6 2,5l TDI (150 KM na pompie wtryskowej).
W połowie 2001 roku zaprezentowano Passata W8 (oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o pojemności 4,0l i mocy 275 KM. W połowie 2003 roku w silniku V6 2,5l TDI zwiększono moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180 KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w Chinach, na tamtejszy rynek, przez firmę Shanghai Volkswagen. Dostępne silniki to 1,8l T, 2,0l i VR6 2,8l. Do słabych punktów passata B5 należy zaliczyć mało odporne na polskie warunki czterowahaczowe przednie zawieszenie i przepływomierz. W wersji po liftingu wrócono do zawieszenia ze stalowymi wahaczami. Plusem są na pewno silniki 1.9 TDi (ekonomia) i 1.8 T (dynamika), komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze w którym bez większych problemów może podróżować 5 dorosłych osób.

Oznaczenia diesli TDI:
TDI - srebrny napis: 90KM
TD srebrne, I czerwone: wersja b5 - 110KM; wersja b5FL - 100KM (jednostka na pompowtryskiwaczach)
T srebrne, DI czerwone: wersja b5 - 115KM; wersja b5FL - 130KM (jednostka na pompowtryskiwaczach)

Ciekawostka: w Golfie IV wersja z czerwonym napisem TDI posiada 150KM - ta sama jednostka co 130 konna tyle że wyposażona w większy intercooler, w passatach jednostka ta ( 1,9 TDI 150KM ) nie występuje.

Passat B6 (2005-) typ 3c



W salonie samochodowym w Genewie, w marcu 2005 roku zaprezentowano nowy model Passata (B6, oznaczenie wewnętrzne 3C). W sierpniu tego samego roku dołączyła wersja Variant. Passat zdobywa drugie miejsce w konkursie samochodu roku 2006. Passat B6, mając długość 4765 mm jest o ponad pół metra dłuższy niż jego pierwsza generacja z 1974 roku. Jest też jednym z najdłuższych aut w klasie średniej, zbliżając się do klasy wyższej-średniej. Na początek, na rynki europejskie przewidziano jednostki:

1,6 l. – 1598 cm3 o mocy 102 KM; skrzynia biegów M5
1,6 FSI – 1598 cm3 o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
2,0 FSI – 1984 cm3 o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(Tiptronic)
2,0 FSI Turbo – 1984 cm3 o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
3,2 FSI V6 - o mocy 250 KM; skrzytnia biegów M6/(apęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
R36-3,6 FSI V6 - o mocy 300KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
R-GT 5,6 o mocy 575KM; skrzynia biegów DSG z łopatkami przy kierownicy
1,9 TDI(PD) – 1896 cm3 o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5
2,0 TDI(PD) – 1968 cm3 o mocy 140 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
2,0 TDI(PD) – 1968 cm3 o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
W 2008 roku Passat po raz pierwszy otrzyma silnik diesla 2.0 TDi CR oparty na technice common rail(CR). Dotychczas samochody grupy VW-Audi produkowane były wyłącznie z silnikami diesla opartej na pompowtryskiwaczach(PD) W Ameryce Północnej, Passat dostępny jest z silnikami:

2,0 FSI Turbo o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)

Ciekawostki:

Passaty wszystkich generacji znajdują się na pierwszym miejscu najczęściej kradzionych samochodów w Polsce.
9 listopada 2007 roku z taśmy zakładu w Emden zjechał już 15 milionowy VW Passat. W Emden wyprodukowano dotychczas 5.9 mln Passatów.
W roku 2008 pojawi się trzecia wersja Passata - czterodrzwiowe coupe.
2008 VOLKSWAGEN wykupił większość akcji samochodów ciężarowych marki SCANIA; i został jej właścicielem.

Źródło: Wikipedia

III MAPEToVWóz :) - VW passat B5 FL variant Highline 172 PS

zachecony przez uzytkowników forum pokazuje autko....

no wiec udalo sie zakupic auto... przyjechalo z Niemiec

i tak pisalem na samym pocztaku:
"jest narazie seryjka ale kilka delikatnych zmian bedzie pewnie

moze jakis kit mały jakies 18-tki
itp detale
duzych zmian nie bedzie auto ma sluzyc firmie i rodzinie"

a potoczylo sie tak









wiec
passat 2002 rok
1.9 tdi 131PS
szary metalik
manual
wersja HIGHLINE z chromami na listwach
ABS
ESP (wylączane)
klimatronic
duza navigacja(radio z duzym ekranem)
bixenon + spryskwiacze itd
grzane i el lusterka
el szyby x4
6 poduszek
skóra z alcantarą
sensor deszczu
sciemniajace sie lusterko
duzy komp MFA
grzane fotele
klimatyzowany schowek
zmeiniarka 6cd w bagazniku
szyberdach elektryczny
2x podłokietnik
halogeny

chyba wsio...

hmm pierwsze male mody... nie wytrzymalem dlugo bez

seria u mnie:


gotowe:


i przyszla dokladka pod czujniki cofania


kilka fot




a'la drewno OUT







hmm mial byc kit ale jakos wyszlo ze jest KW V2 z reg twardosci w lux stanie...


oraz fotki lusterka i popileniczki czarnej



oraz ramka climatronicka czarna
i carbon ramka, ktora bedzie modyfikowana


czarna popiołka i mieszek z dziurkowanej skóry
w popiolce jest wysiwetlacz czujników cofania ale to jak skonczepokaze


no to juz wiemy jakie beda felgi...


suma sumarum jest 172 konie bo jeszcze wygladzil mi usysy z G-lab'u wykres mocy i auto bylo 2 raz hamowane

polecam w 100% UYSEGO :
http://www.mapet-tuning.com/content/view/332/38/

a co do wykresu
seria 130KM wykazala 142KM i 320Nm
i jakos tak zrobiło sie 172 i 376Nm



obrysy USA


narazie tyle