Oglądasz wiadomości znalezione dla frazy: passat b5 przekladka

Skoda Octavia II,przekładka z anglika

Ja zastanawiałem się nad tym samym z passatem B5 ale przekładka wcale nie jest taka fajna kosz po przekładce będzie niewiele mniejszy od auta z innego rynku np. z Niemiec a przekładka jest dobra jak w aucie jest mało elektroniki bo przy przekładce firma nie daje gwarancji że wszystko będzie działać najczęściej pada klima i elektryczne szyby po przekładce, i są jeszcze problemy przy przeglądach (w niektórych serwisach).

 » 

Skoda Octavia II,przekładka z anglika

W Mercedesie nie ma problemów z elektrycznymi szybami, bo ich sterownie jest przy drążku skrzyni biegów, w Skodzie natomiast jak w wielu innych autach jest to w drzwiach, jeżeli wszystko jest dobrze przeniesione, robi to prawdziwy elektryk, który zna się na rzeczy i podłączy wszystko jak należy to problemów nie powinno być, chyba, że siądzie Ci silniczek który steruje i podnosi elektryczne szyby lub jakaś inna cześć to szyby faktycznie nie chodzą, lecz ta usterka nie jest związana z przekładką. Podobnie awarie klimatyzacji nie są raczej skutkiem przekładki z angielskiej wersji. Zgadzam się z przedmówcą, nie zapomnij zmienić przednich świateł!!! Bo ostatnio jadę...a z naprzeciwka jedzie Passat B5 to tak raził po oczach...angielskie tablice:PP Bo jak wiadomo u Nas, czyli w pozostałej części Europy światła mocniej świecą na prawą stronę(prawa lampa), czyli do rowu, a w angielskim samochodzie na odwrót-na lewo(lewa lampa), czyli jadący po Naszych drogach świeci do środka drogi (u nich jest ruch lewostronny, więc u Nich też świeci do rowu, czyli prawidłowo, ale u Nich...) u Nas oślepia kierowców. Pamiętaj o tym, bo potem można mieć problemy w razie sprzedaży auta, a ktoś nie będzie miał np. jakąś przygodę drogową. Pozdrawiam

[B3/B4] Przekładka anglika na Polaka

opłaca się kolego opłaca a co do przekładki to jeśli ktos ma jakieś pojęcie na mechanice i lubi sobie pomajsterkować to to polecam jak najbardziej "jak sobie złożysz tak będziesz jeżdził"
niedawno przerabiałem passata B5 było troszke zabawy najgorsza elektryka ale efekt końcowy cieszył oko jak znajde ładną B4 w avancie z dobrym silnikiem i tanio to pewnie będe też przekładał

[A6 C5] totalny dylemat, ograniczony budżet 23tys

Opcja nr 2 i będziesz miał auto - aż sie dziwię że to piszę ale na allegro koleś mnie zaskoczył profesjonalizmem swoich przekładek.

Jedziesz do UK i tam takie audi kupisz za 6tyś zł no może 7 ale to już max. Przyprowadzasz szukasz na allegro albo Ci znajdę jak będziesz chciał tego pacjenta z all i przekładasz, koszt 6,5tyś zł ale wymieni Ci przegrodę uszczelki maty wygłuszające i wszystko łącznie z inst elektryczną na europejską bez lutowania. Wszystkie części ma... no zdziwiłem się...

Ja wolał bym taką przekładkę niż trupa(zaniedbany pojazd) bez serwisowania...



Powiem że sam się zdziwiłem co napisałeś, ja nie namawiałbym nikogo na robienie przekładki, zresztą wizualnie może wszystko być ok a po czasie kto wie?

Widziałem Passata B5 podczas przekładki i powiem że nie chciałby nim później jeździć.

dechomenon, jeżeli masz 23 tyś i ani grosza więcej na samochód może warto pomyśleć nad innym autem a nie A6? Kupić A6 za wszelką cenę, tylko po to żeby mieć to nie najlepszy pomysł, zresztą czy anglik czy europejczyk pewne koszty eksploatacyjne są jednakowe jak rozrząd czy zawieszenie.

Ja osobiście bym się nie pchał, wolałbym A4, Passata B5 a nawet Golfa 4. W tych pieniądzach idzie już kupić fajne auto tej klasy. Pojeździsz 2-3 lata, dozbierasz i kupisz A6, takie moje zdanie. tu masz paska: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7370775
Poz

 » 

Moja 166 sciaga troche na prawoooo!!

Witam!sciaga (czyli jak puscisz kierownice to auto leci w prawo) ,czy gdy trzymasz kierownice na wprost auto delikatnie skreca(wtedy skorygujesz to ustawiajac zbieznosc) . jesli to pierwsze(czyli sciaganie ) to typowa przypadłosc skomplikowanych zawieszen wielowahaczowych. tzn prawdopodobnie wine za ten stan rzeczy ponosza opony. sprawa wyglada w ten sposób ,ze przez jakis czas jezdziłes z luzem na wahaczu ,przez co zbieznosc była przestawiona i opona układała sie pod ten luz nierównomiernie zuzywajac . jak załozyłes nowy wahacz bez luzów i zrobiłes zbieznosc opona zaczeła jezdzic w nowych warunkach ( a wczesniej dostosowała sie do starych).nierównomierne zuzycie opony bedzie teraz powodowało sciaganie nawet jesli geometria i zbieznosc sa ok .jedyne co mozna zrobic to przekładka opon (tył przod) albo wymiana opon na nowe. .identyczna sytuacje przerabiałem niedawno w passacie b5.Pozdrawiam

przekladka...

mam nastepujace pytanie poniewaz zamierzam wrocic z anglii samochodem i poszukuje dobrego zakladu ktory bedzie w stanie zrobic przekladke. dlatego tez chcialbym sie dowiedziec co kupic aby bylo mozna przelozyc. mam na oku audi a4, pasata b5, vectre b lub omege. Ktory z pojazdow jest najlatwiejszy do przerobienia i jakie bylyby kwoty za calosc. wyczytalem ze Panski zaklad przerabia tylko pojazdy z VAG czyli prosze o kosztorys dla a4 i passata. czy nie ma zadnych problemow pozniej z zarejestrowaniem samochodu w polsce? pozdrawiam i prosze o odpowiedz

wersja angielska - przekładka

co ty gadasz człowieku wiazki kto by kupował wiazki za 10 tysi
powiem cos z własnego doswiadczenia a mianowicie sam przełozyłem kierownice co prawda nie w bmw ale w Passacie B5 i jezdziłem nim rok i niebyło zadnych problemów w sumie to nawet niemogłobyc ale kiedy go sprzedawałem to było moze z 5 mechaniorów u mnie i zaden sie fachura nie poznał kiedy odchodzili to im mowiłem co jest zrobione to im szczeny opadały dosłownie czyli wnioskując z tego ze Passata jako ze jest najtrudniejszym samochodem do przekładki przełozyłem sam pierwszy raz w zyciu i do tej pory koles co odemnie kupił nic niewie ze jezdzi angolem oznacza tylko jedno ze mozna a nawet warto przekładac kierownice .

a do kolegi co owija izalacja kable poprawiajac tym ze inzynierów z BMW mam jedno pytanie czy jestes wstanie sprawdzic samodzielnie bez serwisu czy ma proste podwozie i nie mowie tu o wzrokowym sprawdzeniu tylko pomiar komputerowy , nawet niewiesz moze czym jezdzisz moze masz bmw złozene z trzech a ty tu gadasz o kabelkach i izolacjach
żałosne
najgorsze sa takie włąsnie filozofy bazujace przewaznie na informacjach zaczerpnietych z google a z praktyka niamjacych nic wspolnego i wprowadzaja nieswiadomych ludzi w bląd

wersja angielska - przekładka

[quote="kriskos997"]co ty gadasz człowieku wiazki kto by kupował wiazki za 10 tysi
powiem cos z własnego doswiadczenia a mianowicie sam przełozyłem kierownice co prawda nie w bmw ale w Passacie B5 i jezdziłem nim rok i niebyło zadnych problemów w sumie to nawet niemogłobyc ale kiedy go sprzedawałem to było moze z 5 mechaniorów u mnie i zaden sie fachura nie poznał kiedy odchodzili to im mowiłem co jest zrobione to im szczeny opadały dosłownie czyli wnioskując z tego ze Passata jako ze jest najtrudniejszym samochodem do przekładki przełozyłem sam pierwszy raz w zyciu i do tej pory koles co odemnie kupił nic niewie ze jezdzi angolem oznacza tylko jedno ze mozna a nawet warto przekładac kierownice .

Przyjacielu przecież w nr VIN zakodowane jest jak byk na jaki rynek przeznaczone jest auto. Jeżeli jakis gamoń kupił od ciebie taki samochód i tego nie sprawdził to gratuluje nabywcy bystrości umysłu.
Ja jestem w stanie w 100 % sprawdzić czy auto było przekładane i niedałbym się wrolować w taką super okazję.

anglik

ssij mi jaja analfabeto z Anglii ....... "ŻEŚ" sie nauczyl widze wiele ....



Zenada. Poziom z piaskownicy a raczej z rynsztoku, nie mowie ze nie uzywam ale jak na goscia z tyloma postami nie pokazałes zbyt wiele.

Auta w Anglii nie mają wcale takiego wypasu a ich schludnosc i czystosc, to tragedia. W tej chwili mamy 3 E34 z Anglii i w zadnej nie było skóry ani klimy. Nie powołujcie sie na kraje typu Irlandia lub GB gdzie auta kupuje sie z adnotacją "very clear" nie sprawdza sie czy miało jakies przygody ani jaki jest jego stan techniczny...

auta z anglii sa ubogo wyposazone-znajomy kupil teraz passata b5 po lifcie 2003 rok z anglii na przekladke i strasznie bieda wersja-2 poduszki w 2003 roku to dramat!!!!
ogolnie auto wymeczone.....

a ZAC po postu sie zdenerwowal i tyle....
pozdrowionka

jak mam postąpić?

dzięki koledzy za odp, za link też

narazie poczekam jeszcze z 4-6 tygodni, może z rodziny ktoś pozyczy...
a4 raczej nie chcem, pupa mi sie nie podoba, za te pieniądze to b5 passat sedan

ale co do anglika to poczekam, popytam, raz się żyje

co do utrzymania to pieniądze zawsze jakieś sobie dorobię
przez 2 lata jeździłem passatem b3, regularnie wymieniałem płyny, oponki itp i sumiennie płaciłem OC

tylko że teraz czy to będzie passat b5 czy jakimś cudem A6 to obowiązkowo AC ale o tym też pomyslałem i mam może nie całą kwotę odłożona ale mam

z wydatkami się licze, jak jakieś większe naprawy to tata pomoże, pfuu odpukać

a jeszcze skąd ten pomysł w mojej głowie...raz ze z braku gotówki na a6 z kierownicą po lewej stronie a po 2gie to dużo osób wraca do mojego miasta po paru latach pracy w uk i sobie zostawia autka, widziałem dużo passatów b5 fl, nie byle jaka maszyna i chyba dwie A8 te starsze troszku, no i jeżdzą

a moje pytanie jeszcze nie wiecie jak ze sprzedażą takiego auta poźniej po przekładce?

pozdrawiam

pozdrawiam

Export aut z Uk na Ukraine

znajomy ukrainiec mial propozycje przekladki busa w polsce nie zgodzil sie przewiozl na ukraine a tam mu krzykneli za sama robocizne tyle co w polsce mialby z czesciami
nie oplaca im sie robic aut - raz ze jest tam malo fachowcow
dwa jak ktos juz ma kase woli zdecydowanie kupic auto z kierownica po lewej stroni
co do autek na czesci to jak najbardzej - rynek ukrainski pochlania wszystko co jest w dobrej cenie..
a kolego zastanawiales sie moze jak przewieziesz to autko na ukraine - tak dla przykladu rozclenie zamej budy "kuzow" dla np passata b5 to koszt 3000$

Auto z Anglii

Najlepszy do przekładki jest VW Transporter T4, ma w grodzi dziury montażowe na wersję europejską
Z Passatami B5 też jest fajnie, gródź się przekłada bez spawania... plug and play

Jeśli z grodzią można sobie poradzić, to pewno reszta nie będzie taka droga: http://moto.allegro.pl/it...ndeo_2004r.html

http://moto.allegro.pl/it..._2005_2006.html

koszt przekładki anglika audi 80

Co do B4 to się nie interesowałem, ale swego czasu dowiadywałem się w temacie Passata B5. Otóż przekładka kosztowała ok 4-5 Kzł, do tego części mniej więcej drugie tyle. Tam była skomplikowana sprawa z tą przekładką, bo oprócz prostej wymiany deski, maglownicy i cięgien pedałów trzeba było coś zmieniać w przetłoczeniach szkieletu samochodu (nie jest on symetryczny). Odpuściliśmy temat.

W przypadku B4 na pewno będzie łatwiej o dawcę (może być przeciez wszystko z tańszego B3), ale IMHO takie przeróbki to nieporozumienie. Zaoszczędzisz może 2-3 tysiące, a strasznie dużo z tym zachodu i nie wiadomo na ile przekładka będzie udana.

koszt przekładki anglika audi 80

Nie znam sprawy od strony technicznej ale goscie od przekladek powiedzieli ze z tym akurat w a4 nie ma problemu bo da rade je ustawic po zmianie strony kierownicy i to sie sprawdzilo.Wiem ze w passacie b5 ten numer nie przejdzie-wiadomosc od nich.Dodam,ze nie robili tej przekladki chlopulki w stodole tylko firma ktora sie tym zajmuje dosc dlugo i jest zarejestrowana,mam wszystkie faktury i gwarancje na rok.

Przekładka Przeróbka Anglika - Passata B5

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie czy ktoś już z was przekładał passata b5 ?
Czy ktoś wie jak to szybko i sprawnie przełożyć ?
Czy są duże problemy czy musze rozwiercać ścianę i wstawiać europejska a jeśli tak czy musze wyjąc silnik, co z instalacja czy wystarczy ja rozplątać i na nowo położyć ?
Czy są jakieś poważne problemy i czy dam rade to zrobić np. w tydzień. Jaka jest cena za taka robotę ?
Co będzie potrzebne to passat b5 silnik 18 20V .
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam

e38 przekładka kierownicy

za 3 tys kupisz wszystko co potrzeba do e38 wsumie to tylko bedziesz musial uzupelnic klime , a co do przekladki to 2000zl biora od kazdego auta w kwidzyniu i robia to naprawde dobrze kumplowi robil passata b5, a osobiscie oglodalem sporo aut po ich przerubce

Silnik 130 PS Z pASSATA + SKRZYNIA 6 -tka ???

Mam mozliwosc kupna do swej Audi A4 B5 110 Ps -silnika od Passata 130 Ps ze skrzynia 6 biegowa z przekladka i podlaczenien i uruchomieniem silnika z roczna gwarancja...
Co mozna z tego silnika wyciagnac na Max po przerobkach???
CO i za ile - jest mi w stanie ktos cos doradzic????

Auto z Anglii

Przekładka Passata B5- 3.5k pln.

samochód z anglii

...to wychodzi taniej...ale mało taniej
Jeśli sam to zrobisz, to będzie się opłacać. Wszystko zależy jaki to samochód...laguny wychodzą najtaniej bo nie trzeba rzeźbić ściany grodziowej,
Graty do Passata B5 , B6 to koszt 3.5tyś zł . Przełożenie kiery przez fachowca od 2-3tyś zł
Passata w powiedzmy dobrym stanie Tdi 99r. kupisz za 1000-1500 funtów, ale trzeba naprawde dobrze poszukać, koszt przywiezienia tego auta do koszt 2-3tyś - zlawetowanie
PS: nie nadziać się na jakieś sportowe auto...bo jak się kur*** dowiedziałem niektóre mają asymetryczną budę i nie możliwa jest przekładka...

Te strony Ci się przydadzą :
http://www.angliki.fora.pl/
http://www.angliki.pl/
http://www.cartransplants.co.uk/index.asp
http://www.universal-salvage.com/
http://www.kotarbamotors.com/
http://www.andyrobinson.eu/pages/page_1.php
http://www.4salvage.co.uk.../4s_auction.htm
http://www.hbc.co.uk/
http://www.mjautosalvage.com/breakers.php

pozdrawiam

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 22:58 ]

CZY MOZNA PRZERABIAC BRTYJSKIE BMW?PROSZE O WASZE CENNE RADY

Witam!
Dorzuce swoje "5 groszy" i popre w 100% moich przedmowcow. Jestem zdecydowanie przeciwnikiem przekladek!! Mieszkam obecnie w Anglii i sam jezdze BMW wersja angielska w super stanie i za nic w swiecie nie zdecydowalbym sie na przekladke kierownicy w moim aucie na Left Handa.

1. Zbyt powazna ingerencja w uklady mechaniczne auta:
maglownica przod, pompa hamulcowa, pompa ABS, prowadzenie przewodow hamulcowych itp.

2. Pedaly we wnetrzu: Zmiana strony przewodow hydraulicznych sterowania sprzeglem, zmiana strony ciegiel sterowania gazem.

3. Nastepna sprawa to musisz miec cala deske rozdzielcza z Left Handu a nie mysl ze firma ktora podejmie sie przekladki wstawi ci nowiutka deske rozdzielcza z salonu heh. Bedzie to napewno decha z bitego auta ktora swoje "odprezenie" juz przeszla i nigdy nie bedzie taka jak oryginal. Po zamontowaniu takiej nieoryginalej "dechy" po "dzwonku" nastaw sie raczej ze reszte czasu spedzisz jezdzac tym autem w towarzystwie stukow, piskow, lub swszelkiego rodzaju skrzypien owej dechy.

4. Swiatla przod (co chyba bedzie najmniejszym problemem) i elektryka pod deska rozdzielcza. Sprawa jest prosta (a raczej trudna) im bardziej wypasione autko tym wiecej klopotow po przerobce: jak koledzy wczesniej napisali wystrzaly poduch bez powodu, zapalanie sie roznych kontrolek tez bez powodu itp.

5. Cala masa innych zmoderowane ktore jesli beda zlej jakosci moga stanowic wieczne klopoty przerabianej jednostki.

Kiedys jescze jak bylem w Polsce pojechalem obejrzec VW Passata B5 w okazyjnej cenie. Koles pochwalil sie ze byl w anglii kilka lat ale samochod jest kupiony w niemczech w stanie idealnym. Ok, pomyslalem, no i zabralem sie do ogledzin, majac jakos w swiadomosci fakt iz auto moze ale nie musi pochodzic z UK gdzie gostek byl kilka lat. Podejrzenia moje potwierdzily sie po okolo minucie. Od razu zauwazylem slady przerobki, tzn: na drzwiach w konsoli sterowania szybami i lusterkami odwrtonie zalozony panel do ustawiania lusterek L i R byly do gory nogami ( ktorego nie da sie zalozyc inaczej!) Opony na kazdym kole mialy inny bieznik (typowe dla aut z UK) od razu po rozpoczeciu jazdy i rozpedzeniu auta do okolo 60-80km/h slychac bylo szumy powietrza przedostajace sie do wnetrza pojazdu przez przegrode czolowa co wskazywalo na niestaranne zaslepienie starych otowrow w przegrodzie! Po prostu auto horror! W zyciu bym go nie chcial nawet i za darmo, bo bog wie kto to przerabial i jakie pozniej moga z tego wyniknac problemy, jesli tylko po ogledzinach wizualnych widac bylo zupelne partactwo!

Na koniec dodam ze nie warto bawic sie w takie rzeczy jesli chcesz miec dobre auto dla siebie. Lepiej juz za odlozona kase ta na auto i ta na pozniejsza przerobke, sprowadzic z niemiec, belgii lub holandii auto z oryginalnie zamontowana kierka po lewej, gdzie jedynymi kosztami beda koszty zarejestrowania go w pl i bedzisz mial pewnosc ze wszystko jest tak jak fabryka zlozyla czyli pewnie i bezpiecznie.

[Cari 1.8 GDI] Poszukuje niesprawnej Carismy

Witam!!
Opowiem wam moją nieszczęśliwą historię!!
Prawo jazdy zdałam w lipcu tamtego roku, jako prezent ślubny w październiku dostałam samochód który mi się bardzo podobał, Mitsubishi Carisme 1,8 GDI wersje bodajże LS, czyli z automatyczną klimatyzacją ( po mojemu po prostu komputerkiem), Pewnie większość z was skarci mnie że to jest za dobry samochód na pierwsze auto, wiem o tym ale postawcie się w mojej sytuacji, kto by nie wybrał lepszego samochodu od gorszego, jeszcze jak miałam propozycje nad Audi A6 lub A4, Passatem B5, choć na początku jak sama szukałam sobie auta to moim marzeniem był samochodzik w cenie do 6 tysięcy, a tu mi w komisach ojczulek proponuje Audiczki, Carismy to kto by nie wybrał takiego auta!!
I teraz tego żałuję, dostałam nauczkę ale o tym późnej.
Zakochałam sie w tym samochodzie,był po prostu piękny srebrny metalik z tym komputerkiem w środku,dzięki czemu o wiele lepiej wyglądał niż CARI z pokrętłami. Moim zdaniem tuningowanie takiej Carismy to coś strasznego, bo po co jak te samochody są same w sobie piękne.
No ale co z tego, jak pojeździłam tym samochodem 3 miesiące.
Jestem letnim kierowcą z zachodniopomorskiego, w pierwszą moją zimę wylądowałam na wsi na Warmii i mazurach. Bardzo pewnie się czułam za kierownicą, tego pechowego dnia jeździłam tą trasą 4 razy,ale ten 5 raz był katastrofalny w skutkach. na blacie miałam 60 km/h spory kawałek przed ostrym sakrętem postanowiłam delikatnie zwolnić i leciutko wcisnęłam hamulec wpadłam w poślizg, zarzuciło nas w prawo na barierkę, nie chcąc w nią uderzyć odbiłam w lewo i dalej nie pamiętam, nie wiem czy zamknęłam oczy, czy straciłam przytomność, nie wiem, mój mąż mówi że też nie pamięta samego uderzenia po śladach mi sie wydaje że samochód prawie wykręcił i ściągnęło mu tył do 3 metrowego rowu.Na szczęście było dużo śniegu i to złagodziło upadek, nam się nic nie stało, ale za to moja kochana Cari:( ... Klapa z tyłu się otworzyła i złożyła sie jak harmonijka szyba tylna prawa poszła razem z drzwiami, dach ścięty, słupek wgnieciony, błotnik prawy ucierpiał, maska delikatnie także oberwała zderzak poszedł razem z lampą przednią.
Nie martwcie sie zapłaciłam już na miejscu za swoją głupotę. Kiedy wyszliśmy z samochodu przyjechała policja wlepiła mi mandat 300 zł i 6 pkt i zabrała dowód rejestracyjny, bo zapomniałam dopisać ze poszła przednia szyna.
Mi sie wydawało że upadek nie był aż tak silny, przynajmniej patrząc ze my w ogóle nie ucierpieliśmy, ale blacharze i lakiernicy wycenili samą robociznę na 5 tysięcy plus do tego muszę kupić klapę bagażnika, dach, szybę prz, drzwi, zderzak błotnik, czyli wyszło nam tak mniej więcej za wszystko co najmniej 7 tysi.
Mam nauczkę tylko szkoda że tak drogą.
Samochód jest na chodzie, nic innego nie ucierpiało, oprócz blach, pewien mechanik mi doradził abym znalazła drugą taka niesprawną bo w końcu silnik mam oraz skrzynie itd. a tak jednak będzie taniej niż kupić nową, albo też znaleźć anglika bo mam całą tablicę do przekładki.
Więc proszę was o pomoc!!!
Poszukuje niesprawnej albo naprawdę taniej Carismy ze zdrowymi blachami.
Carisma 1,8 GDI
roczniki 1997-2000 starszy model
z automatyczną klimatyzacją (komputerkiem)
może być europejczyk lub anglik
BARDZO WAS PROSZĘ O POMOC, może ktokolwiek widział ktokolwiek wie gdzie taką Cari znaleźć. Szukam takiej w cenie do 6 tysi

Szyk i Styl nr 8 (13)







SZYK I STYL...

Nie do każdego samochodu pasują spojlery, poszerzone błotniki i kubełkowe fotele. Przerabiając niektóre auta należy wykazać się umiarem i umiejętnością wyczucia pewnej granicy w modyfikacjach, której nie należy przekraczać.

Do takich samochodów należy z pewnością VW Passat. Ta limuzyna klasy średniej jako model VW została zaprezentowana w 1973 roku jako model B1. Produkowano go do roku 1981, kiedy to światło dzienne ujrzał kolejny Passat B2, czyli zaraz po premierze w październiku 1980r. Jego produkcja trwała do '87r. Rok później w salonach pojawił się model B3, którego produkcja trwała pięć lat, a po nim B4 sprzedawany w latach 1993-1997. W sierpniu 1996r. pojawił się kolejny już model B5 o oznaczenie wewnętrznym VW - 3B. Zdecydowanie poprawiono i unowocześniono bryłę nadwozia. Tak jak wcześniej - karoseria występowała w wersji sedan i kombi.. Zastosowano montowane wzdłużnie silniki benzynowe: 1,6l (101 KM), 1,8l (125 KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (150/170 KM) i VR6 2,8l (193KM) oraz turbo diesle: 1,9l (90, 110 z pompą rotacyjną) oraz TDi 115KM na pompowtryskiwaczach. W listopadzie 2000 roku VW wykonał lifting wersji B5 (ozn. wewn. 3BG). Zmiany dotyczyły głównie pasa przedniego i tyłu nadwozia oraz kilku elementów wnętrza. Użyto silników benzynowych: 1,6l (101 KM), 2,0l (115 KM oraz 130KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (170 KM), V6 2,8l (193 KM) oraz turbodiesle: 1,9l TDI (101, 130 KM na pompowtryskiwaczach), 2,0l TDI (136KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5l TDI (150 KM na pompie wtryskowej). Więcej o historii Passata opisywaliśmy w numerze 1(6) 2007. Teraz chcemy przedstawić Wam dwa samochody poddane prywatnemu tuningowi. Nie bójcie się jednak, gdyż właściciele wiedząc z jakim autem mają do czynienia nie poszli w złym kierunku, więc zmiany są delikatne i wyważone, ale zapewne wyróżniają prezentowane VW od seryjnych odpowiedników.

Bordowy "Passek" Andrzeja:
Niejeden z nas chciałby, by pierwszym jego samochodem był VW Passat. Tak właśnie było w przypadku Andrzeja. VW wpadł w jego ręce w spadku po rodzicach. Był to model B5 z 1997 roku z silnikiem o pojemności 1.6 l i mocy 100KM. "Endrju" używał go do jazdy na co dzień, jak każdy "normalny" człowiek. Samochód niczym się nie wyróżniał - ot po prostu zwykły Passat. Niestety silnik naszego VW był jakimś felernym egzemplarzem, bo często lądował u mechanika, aż w końcu praktycznie wyzionął ducha. Typowy Polak w takim wypadku daje do prasy i na serwis aukcyjny ogłoszenie o sprzedaży auta, ale nie w tym wypadku. Andrzej tak zżył się ze swoim samochodem, iż zadecydował o zmianie silnika. Przemyślał jednak wszelkie za i przeciw i stwierdził, że bezsensowny będzie montaż tego samego, dość małego jak na ten samochód, silnika 1600cm3. Wybrano bardziej ambitną drogę i jednostkę napędową. Zlecił znajomemu dostawcy używanych aut zza granicy, aby rozejrzał się dla niego za turbo - dieslem nowej generacji. Długo czekać nie musiał, bo już po miesiącu w przydomowym garażu pojawił się znany i lubiany 1.9 TDi o mocy 115 koni mechanicznych z automatyczną skrzynią biegów. SWAP okazał się trudniejsza i bardziej czasochłonna niż szacowano. Rozgrzebano auto praktycznie do gołej blachy. Oprócz wszystkiego co pod maską trzeba było wymienić cała instalację, bak z pompą oraz dołożyć system ESP i masę czujników. Po nieprzespanych nocach końcu nowe serce "zabiło" pod maską.
Równocześnie "Endrju" zaczął łapać bakcyla tuningowego. Już nie patrzył na swój pojazd jak na maszynę do transportu z punku "A" do punku "B". Najpierw od kolegów, później poprzez Internet i czasopisma zaczęło docierać do niego, że niekoniecznie Passat musi być zwykłym nudnym samochodem zza Odry. Na szczęście napatrzył się na dobrą zachodniopomorską szkołę tuningu wywołaną po części bliskością naszych zachodnich sąsiadów. W tym rejonie niemiecki styl był i jest bardzo popularny. Obok zmian stylistycznych Andrzeja zafascynowały modyfikacje mechaniczne. Chciał podjąć próbę wzmocnienia silnika i złamania bariery 200KM. Zasięgnął informacji i okazało się, że "stopiętnastka" ma słaby dół i słabsze korby. Pomyślał wtedy o silniku z troszkę większym potencjałem już na starcie. Padła kolejna karkołomna decyzja o zmianie "serducha"! Było jednak znacznie prościej niż za pierwszym razem, gdyż SWAP z TDi 115 KM na TDi 130 KM ograniczał się do zmiany silnika ze skrzynią, a większość podzespołów była ta sama. W VW zagościł kolejny diesel ze skrzynią manualna 6-biegową. Jednostka napędowa mimo, że dużo żwawsza, nie miała zostać w pełni seryjna. Na początek został założony duży intercooler dla polepszenia wychładzania silnika, w którym to zmieniono nieco elektronikę sterującą. Zabiegi zmiany programu sterującego i kilku innych detali zajęła się profesjonalna firma TUNE-UP z Gdańska. Po tym zabiegu hamownia wykazała moc oscylującą w granicach 170KM i 400Nm. Oczywiście jak zapewnia Andrzej to dopiero początek i są ambitniejsze plany. Trzeba jednak przyznać, że 170-cio konny silnik i tak ładnie rozpędza masywną "budę" VW.
Gdy prace z silnikiem zostały na dana chwilę ukończone zdecydowano się na lekki usztywnienie karoserii. Została zamontowana markowa rozpórka kielichów firmy Wiechers. Lepiej przyspieszające auto osiągało szybciej większe prędkości, z których trzeba było je skutecznie wyhamować. Z pomocą przyszły nawiercane tarcze hamulcowe Zimmerman. Do tego wymieniono płyn hamulcowy na odpowiednik Motula oraz klocki z serii EBC Green Staff. Te elementy częściowo przysłaniają alufelgi i to nie byle jakie bo "dziewiętnastki" pochodzące od Audi A8 o szerokości 8,5 cala. Zostały one wierzchnio spolerowane i naciągnięto na nie opony 215/35 R19. Felgi dodatkowo wysunięto na zewnątrz poprzez dystanse H&R o szerokości 2,5 cm z tyłu i 1,5 cm z przodu. Aby koła szczelnie wypełniły nadkola, a przede wszystkim aby auto lepiej trzymało się drogi Andrzej zainwestował z zawieszenie gwintowane sprawdzonej firmy Eibach model Pro Street S, które obecnie ustawione jest na około -10cm.
W ten sposób zmodyfikowany Passat prezentował się dobrze, ale miał jeszcze lepiej. Aby podkreślić elegancje i prestiż zakupiono listwy chromowane z modelu highline po liftingu. Zderzaki oraz tylna klapa zostały delikatnie przerobione według własnego projektu. Zderzaki wygładzono zdejmując listwy i zalewając rowki po nich plastykiem. Zamaskowano również w podobny sposób łączenia dokładek, przez co zderzaki wyglądają masywniej. W klapie bagażnika zaspawano znaczek i przymrużono wnękę na tablicę rejestracyjną. Cały samochód pozbawiony jest oznaczeń, brak również logo na grillu firmy Mattig. Przednie gładkie kierunkowskazy posiadają srebrne żarówki aby nie powodowały pomarańczowej poświaty w kloszu kiedy są zgaszone. Większą modyfikację przeszły reflektory. Soczewki bi-ksenonowe "Endrju" postanowił zaadaptować z Audi A6. Rzadko spotyka się jednak przy przeróbce lamp na ksenonowe, aby ktoś montował system poziomowania, czy spryskiwacze. Dbałość o szczegóły sprawiła, ze tutaj mamy oba systemy. Na tym szyling zewnętrzny został zakończony.
Prawdziwa rewolucja miała miejsce we wnętrzu. Tapicerkę wymieniono na połączenie skóry z alcantarą z wersji highline. Samochód został doposażony we wszystkie możliwe dodatki jakie VW montował w Passatach z tych lat - na przykład taki detal jak lampka oświetleniowa od modelu W8. Sporo zainwestowano w car-audio, a właściwie można to nazwać car-audio-video. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji w zagłówkach przednich foteli dwa monitory podłączone do tunera telewizyjnego i odtwarzacza DVD. Z przodu wbudowano nawigację z dużym wyświetlaczem, do której również doprowadzony został sygnał z odtwarzacza DVD i tunera TV. Dobrej jakości oryginalny sprzęt audio pozostawiono bez większych modyfikacji, zakupiono jednak subwoofer dużej mocy.
Bordowy Passat z 1997 roku po modyfikacjach posiada lepsze wyposażenie niż niejeden model lat 2001 wzwyż. Przeróbki nie zakłóciły pięknej linii limuzyny, a jedynie lekko ją podkreśliły oraz dodały agresywności i prestiżu. W środku nie pogardziłby wyposażeniem nawet wybredny polityk, który mógłby oglądać obrady sejmu na żywo w trzech monitorach. Do tego plany na kolejny sezon są równie ambitne. Zmiana koloru i pneumatyczne zawieszeni to dopiero przedsmak tego co szykuje Andrzej.

Czarny Passat Krzyśka:
Drugi z opisywanych VW to również model B5, ale po kuracji odmładzającej, czyli po liftingu - B5 FL. Krzysiek od zawsze miał zamiłowanie do sporych samochodów. Po sprzedaży Vectry przymierzał się do auta z koncernu VAG. Miał dylemat pomiędzy Passatem a Audi A4, jednak długie poszukiwania na rynku wtórnym tych modeli to było jak szukanie igły w stogu siana. Przebiegi były często zaniżane, a stan techniczny niezgodny z ogłoszeniem. Historia lubi się jednak powtarzać, więc i w tym przypadku tak jakoś wypadło. Krzysiek, podobnie jak Andrzej, nabył Passata od swojego ojca w 2006 roku. Nabyty został wcześniej przez rodzinę w salonie i pochodził z roku 2002. Pewne w tym momencie było, że przebieg jest oryginalny, a auto jest w 100% bezwypadkowe. Taki zakup był zdecydowanie pewniejszy od auta z komisu bądź ogłoszenia, a jak znam życie to syn u ojca nie przepłacił.
Wizję na przebudowę "Passka" Krzysiek miał już na długo przed tym, jak trafił w jego ręce. Zaowocowało to tym, że jeszcze zanim odkupił samochód po ojcu miał już zakupione sportowe zawieszenie i to nie byle jakie. Właściciel chciał mieć bowiem pełną kontrolę nam wysokością samochodu. Obawy przez zwykłym zawieszeniem sportowym bez możliwości regulacji, gdzie jak okaże się za nisko to będzie za nisko i nie da się tego zmienić, spowodowały zakup "gwintu" znanej i lubianej firmy KW. Krzyśka wizja wywodziła się z delikatnej niemieckiej szkoły tuningu. Porządne zawieszenie już czekało na montaż, trzeba było zająć się poszukiwaniem odpowiedniego "koła". Wybór nie był trudny, gdyz od dłuższego czasu upatrzone były alufelgi z Audi S4 w rozmiarze 18cali z oponami 225/40 Dunlop SP Sport. Tyle, że nie ograniczono się do założenia seryjnych felg na auto. Dla odróżnienia i nadania autu jeszcze bardziej ciemnego klimatu pomalowane je proszkowo na czarny kolor, a wizerunek ten potęgują przyciemnione szyby. Ukoronowaniem zmian w pierwszym sezonie było zakupienie grilla bez znaczka firmy FK.
Gdy zewnętrzny "styling" został chwilowo ukończony postanowiono wzbogacić "nieco" wnętrze. Seryjny ster zastąpiła znacznie poręczniejsza mała sportowa kierownica Raid o średnicy 32cm. Nie zrezygnowano tym samym z poduszki powietrznej, gdyż kierownica ją posiada. Krzyśkowi owy unikat pozostał jeszcze z poprzedniego samochodu. Zakupiono tylko adapter i obszyto ją nową skóra i alcantarą. Zachowanie godne podziwu - tuning nie jest robiony kosztem bezpieczeństwa! Seryjne radio zastąpiono modelem Alipne CDA 9815 oraz wzbogacono o wzmacniacz i subwoofer Axton.
Nie wspomniałem jeszcze o silniku, który tak jak i w Passacie Andrzeja i tutaj jest dieslem. W tym przypadku był to jednak standardowy silnik, więc obyło się bez kosztowanej i czasochłonnej przekładki. 130-sto konny motor zapewniał przyzwoite osiągi, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Podatny na modyfikacje silnik szybko trafiło do speców od chip-tuningu w Warszawie. W firmie Unitronic moc wzrosła do 160KM i 385Nm. W takiej specyfikacji VW pojechał na VW Manie 2006, gdzie wzbudził zainteresowanie wielu VW-maniaków, a jak zapewniał Krzysiek to nie był jeszcze koniec�
Nowy rok to nowy etap prac nad samochodem. Zaraz po zimie na lusterka nałożono chromowane nakładki In.Pro. Najważniejsze jednak dla posiadacza było wzmocnienie hamulców. Mocniejszy silnik trzeba było skuteczniej wyhamowywać. Wymiana płynu hamulcowego na lepszy i montaż klocków EBC miały okazać się wybawieniem z sytuacji. Tak jednak się nie stało, bo hamulce nadal spisywały się "średnio". Podjęto wyzwanie i zaadaptowano jarzma i tarcze z wersji 2,5 TDi. Większe tarcze w połączeniu z oryginalnymi większymi klockami spisywały się znacznie lepiej i nie były tak podatne na przegrzewanie, a dodatkowo jeszcze wymieniono płyn na jeszcze wydajniejszy Motul RBF 600.
Krzysiek zdecydował się jeszcze lekko poprawić auto od strony wizualnej. Najtrudniejszą modyfikacja była przeróbka lamp. Biksenonowe reflektory rozklejono i pomalowano wewnątrz na czarno. Przy okazji modyfikacji założono żarniki o temperaturze 6000K. Wbrew pozorom przerobić przednie lampy Passata nie jest łatwo i wymagana była pomoc osoby zajmującej się profesjonalnie spawaniem plastyku. Zapewniło to jednak trwałość i estetykę wykonania. Z samochodu pozbyto się oznaczeń. Napis TDi został wymieniony na cały czerwony, a znaczek VW na klapie pomalowano na czarno. Jedynym kontrastującym elementem są chromowane listwy wokół bocznych szyb oraz dokupione przez Krzyśka listwy z modelu highline na drzwi i zderzaki. Podobnie jak Andrzej podkreślił tym dostojność VW. Jak widać wiele razy przewija nam się ty słowo "czarno" i "ciemny". Większość elementów jest utrzymana w takim właśnie klimacie. Tworzy to wizerunek prawdziwego "Lorda Dark Vader'a".
Mimo, że auto prowadziło się dobrze na szerokich oponach podjęto próbę poprawy właściwości trakcyjnych. Na tylnej osi pojawiły się dystanse H&R 15mm na stronę, a na przedniej po 15mm. Po tym zabiegu auto zaczęło jeździć jak po szynach. Dla jeszcze lepszej przyczepności zmieniono zawieszenie z KW na twardsze gwintowane tej samej marki co dystanse. Zwiększenie sztywności pozwoliło jeszcze niżej "położyć" Passata, a jak wiadomo w świecie "german stylu" każdy milimetr jest na wagę złota.
Na koniec podjęto próbę jeszcze lekkiego wzmocnienia jednostki napędowej. Wycięto tłumik środkowy i katalizator, co odetkało lekko układ wydechowy, a samochód stał się bardziej elastyczny. Ciekawszą zamianą była wymiana turbiny na "hybrydę" złożoną z turbin od 1.9 TDi 150KM - wirnik strony ciepłej, natomiast strona zimna pochodzi od 2.5 TDi. W tej specyfikacji samochód jeździ do chwili obecnej, i na razie właściciel nie miał niestety czasu zestroić programu sterującego pod nową turbinę, a to zapewne doda jeszcze kilka koni mechanicznych.
VW Krzyśka to kolejny przykład delikatnej stylizacji i dbałości o detale. Pokazuje on także, że tak dostojny samochód jak VW Passat może zostać nieco zmodyfikowany i poprawiony. Polepszy to samopoczucie kierowcy i lekko odróżni auto od pozostałych poruszających się po naszych dziurawych drogach. Krzysiek przymierza się do jeszcze kilku delikatnych modyfikacji. O jego przywiązaniu do szczegółów może świadczyć ostatni zakup - lampka wnętrza z Passata W8.

Podsumowanie:
Ktoś kiedyś mi powiedział, że aut z półki z jakiej pochodzą nasi bohaterowie nie powinno się modyfikować bo jedynie można je popsuć i jak to ujął "zwieśniaczyć". Myślę, że ta i inna osoba po przeczytaniu tego artykułu i przyjrzeniu się obu limuzynom zmieni swoje podejście. Jak widać i taki samochód jak Passat można rozsądnie zmodyfikować. Specjalnie użyłem tego stwierdzenia, bo główną rolę odgrywał tu zdrowy rozsądek. Zmiany powinny być wyważone i dokładnie przemyślane. W tym segmencie nie ma mowy o nakładkach progów czy siatce w zderzaku. Nawet zbyt ordynarna końcówka wydechu mogłaby zepsuć cały efekt. Chłopaki podeszli do sprawy wzorowo, a ich Passaty powinny dać przykład dla tych, którzy chcą "ugryźć ten temat". Andrzejowi i Krzyśkowi gratulujemy wyczucia i smaku.

Text: Łukasz MAPET Janecki
Foto: Mikołaj Urbański
Volkswagen TRENDS

www.trends.com.pl

ew więcej :
http://www.mapet-tuning.c...ssaty/index.htm

Motoryzacja

co prawda z tego forum nie korzystam wogóle, ale natrafiłem na taki temat a raczej FAQ wiec jak masz ochote i sie interesujesz jak mowisz, to sobie poczytaj

Prawo o ruchu drogowym, Kodeks, przewinienia, prawa jazdy.. etc
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=85004 (utrata prawa jazdy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=86410 (Mandaty na raty? )

Świece
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61177

Opony/Felgi (nie tylko o doborze rozmiarow):

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9790 (fegi a osiągi, Megane)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9561 (opory toczenia , ET)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9113 (opony, przekłamania licznika)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9736 (szerokie gumy, słaby silnik)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9434 (zabezpieczenie felg przed kradzieżą)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9353 (alu - polerowanie, czyszczenie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69822 (polerka felg)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71608 (opony na zime)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8766 (fele do escorta)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9353 (piaskowanie, malowanie)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=39237 (drgania kierownicy)
http://www.tyresave.co.uk/fitment.html (zestawienie parametrów felg dla różnych samochodów)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58014 (zapieczone śruby felg)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58199 (felgi a osiągi)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73669 (zmiana rozstawu śrub po raz "n"ty)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=75788 (jak odrestaurować felge)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=75093 (niklowanie felg)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=83829 (rozstawy śrub - zbiór)

Kalkulator rozmiarow opon i felg (aby sprawdzic np. srednice calego kola):
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Zawieszenie/Sprezyny i podobne tematy:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9695 (gwint, zużycie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9474 (cięcie sprezyn, zagrożenia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9326 (niskie spreżyny, a seryjne amortyzatory)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9596 (niskie samochody i uszkodzenia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9129 (zawieszenie KW, opinie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8553 (Weitec, opinie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73603 (amortyzatory Cofap)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73207 (Supersport, opinie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8459 (podnoszenie zawieszenia na zime)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7240 (ile kosztują Bilsteiny?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7170 (bo do -35mm to na seryjnych amorkach można Panie.. mad )
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=53480 (Kayaba, Sachs)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=51924 (amortyzatory - co i jak)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=55941 (regeneracja)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=55785 (klamry, ściągacze mad )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70467 (spreżyny -20mm)

Hamulce

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=43011 (czujniki zużycia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70967 (mieszanie płynów hamulcowych)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69822 (wiercenie/nawiercanie tarcz hamulcowych)

Żarówki

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45563 (opinie, Nibyxeony i nne cuda)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7414 (opinie, policja)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=72410 (żarówki do..itd)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=86923 (o jakości światła, Blue Vison, GT-150, OSRAM)

Światła (lakierowanie, Lexus Look, Ringi, Angel Eye, neony)

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45112 (lakierowanie swiatel i swiatla a la lexus //astra coupe)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=23818 (Ringi, Angel eye)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=43221 (kolorowe postojówki)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=52142 (neon)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57878 (kierunki na lusterka)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61177 (zimne katody)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=59088 (postojowe LED)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=67798 (malowanie i zmywanie lakieru z lamp)

Tlumiki/Wydechy/Strumienice/Katalizatory i inne takie tam:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8908 (strumienice)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9398 (tłumik basowy w dieslu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8909 ( znowu strumienice)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8760 (wydech, gotowy czy na zamówienie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7804 (tłumik a'la APEXI, warsztat w Pruszkowie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7928 (wydech motocyklowy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6223 (jakiej firmy tłumik?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7705 (katalizator, ciąć czy nie ciac)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5679 (i znowu strumienica, turbo)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=72799 (tłumiki a'la Mugen Poor baby )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5644 (wydechy, doloty, kiedy i co modyfikować, które hondy sie kręcą a które nie i dlaczego)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=31334 (średnice wydechu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71942 (za cichy Ulter)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=33964 (znowu czy ciac czy nie ciąć kata)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57407 (dźwięk motocykla w samochodzie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69324 (Kolektor do VR6)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57781 (strumienice po raz "n"ty)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58095 (strumienice po raz n+1)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71950 (strumienice n+2 raz. Czy warto zamieniac na nia kata?)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58199 (atesty - tłumiki uniwersalne)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57633 (tłumik Vega)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57706 (tłumik Ulter)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71303 (czym owijać koletor wydechowy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73069 (Flamer Kit, ogień z wydechu, jak wykonać)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71367 (ogień z wydechu)

Dolot i filtry powietrza (wkladki, stozki itd.):

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=14414 (strumienica dolotowa)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9045 (dolot CingłeCzento 700)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9435 (stożek i LPG)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7478 (jaka wkładke zamiast serii?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7782 (jaki stożek do... , clio 2)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7811 (Peugot 206, filtEr powietrza, dolot)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7545 (izolacja termiczna dolotu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6805 (mój stożek, Megane, odczucia z używania)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47978 (wkładka a spalanie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7074 (magnetyzery, magia, onanizm umysłu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7302 (znowu : LPG i stożek)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6600 (elektryczne turbo, jak nieużywac nitro, kto sie nie uczy, mój ulubiony wątek)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5326 (seat, kombinacje z rurą dolotową)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5603 (stożek do Fabii)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=29172 (stożek, astra, fajny gif z animacją)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=33625 (stożek a przepływomierz masowy)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45474 (jak umyć)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47978 ( filtry a spalanie)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=51844 (LPG, gaźnik, stożek)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60120 (który stożek da ładny dżwięk Wink )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73433 (który stoże da mie ładny dźwięk tato?)

Tarcze zegarów
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=46386 (indiglo)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58254 (diody LED)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=56699 (LED "dużej mocy")
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=56651 (Indiglo - jak zrobic)

Chip-tuning:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9443
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8510
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9029
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8307
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8052
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6746
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5109
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=4010
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=2311
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=26460
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60329 (przsuwanie odcięcia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71817 (powertec, co dobre a co nie)

Obrobka mechaniczna (a.k.a. tuning "GT"), sportowe walki rozrzadu i inne badziewia..:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9529
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8230
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6884
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6849
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=2828
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9143
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8230
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6284
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58413 (lekkie koła zamachowe)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=63155 (krótki kurs obróbki by SRX)

Turbo/Nitro:

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=65424 (jak sobie dobrać turbo? - absolutne podstawy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9534
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8885
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9769
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9371
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6600
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6340
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=26460
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6600 ( e- turbo, elektryczne turbiny, nitro)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61030 (Nitro i diesel)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60125 (nitro: jak stosować)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=85907 (Instalacja podtlenku azotu... co potrzeba?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=89750 (wtryskiwanie tlenu z butli do silnika)

Elektryka/elektronika
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47978 (AFR dla "biedaków")
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60250 (przenosiny akumulatora)

Przekładki kierownicy
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=63649
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=65191

Diesle (bez turbo)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45978
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=78831 (dlaczego nie warto tego ruszać?)

Diesle (turbo)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=44672 (WasteGate w TDi)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=87437 (Jak obchodzić sie z dieslem)

Oleje
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=48253
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71545 (zmiana mineralnego na półsyntetyk)

Benzyna
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47298 (dodatki do benzyny, podnoszenie LO)

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70778 (Olej opałowy zamiast ropy)

Gazowanie (LPG):

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=28718
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34127
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=48268 (LPG a Katalizator)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=51844 (LPG, gaźnik, stożek)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=54718 (LPG a UE)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61237 (zagraniczna instalacja w dopuszczenie do ruchu i tankowanie)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66704 (kolektory dolotowe plastikowe i metalowe)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69211 (wlew LPG)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=83824 (Auto na gaz - pytania i odpowiedzi...)

Lakierowanie, blachy i plastiki
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=40378 (kameleon)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45565 (techniki malowania)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58797 (klamki.. a w sumie ich brak Little happy )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73199 (cena lakierownia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70602 (rysy po gwoździu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=74376 (polerowanie lakieru)

Niesmiertelne magnetyzery, aktywatory powietrza, injektory mocy i wszelkie inne nazwy na magnes:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7074
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6380
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9264
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6380
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60496
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70430 (he he. ten jest niezły Little happy )

Skrzynie biegow, przeniesienie napedu, sprzegla:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=32858
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=43172 (Zmiena biegów bez sprzegła)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=39237 (drgania kerownicy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=79914 (prędkość max)

Jednostki (mocy, momentu, predkosci), miary, przeliczanie, teoria ruchu obrotowego i liniowego Wink:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34821
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34918
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=30207
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34981
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=76155 (Moc czy moment? )
Tutaj znow proponuje odniesc sie rowniez do strony Wombata, gdzie zestawil najwazniejsze jednostki i miary

Szyby (przyciemnianie), malowanie lamp

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=31182
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=27057
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=35103

CB Radio
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=77417

Sprowadzanie samochodów, Cła UE.. itd

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=37109
http://www.mf.gov.pl/sluz...al=516&id=28357
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57944 (po 1 maja 2004)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=59807 (po 1 maja 2004)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=62021 (po 1 maja na przykładzie hondy civic)

Opinie

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7584 (Kadet GSI Vs Honda Civic)
wątki z ktorych nic nie wynikło:
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60422 (Audi V8 Vs Toyota supra - które ma potencjał? Little happy )
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60312 (Puma czy Tigra?)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61020 (Fiat Coupe czy Tigra?)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66914 (Mercedes 190E 2.0)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=65443 (Alfa 145)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66470 (Alfa 33)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73195 (Corrado, VR6)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73692 (Passat vr6 czy golf vr6 ?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66335 (Golf III, LPG, Moc silnika)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71834 (Golf II GTI)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71677 (ile pali CRX)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=49799 (Cabrio - wady, zalety)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=76427 (Cabrio - wady, zalety)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=86057 (Audi B4 80 COUPE czy BMW 318IS COUPE (E36)?
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=89966 (Audi A4 czy Passat B5?)

Dane techniczne

Silniki BMW: http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61509
Silniki Honda: http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=441